søge funktion
Fra : Rune Jensen

Dato : 21-10-02 12:45

Hej gruppe

Jeg har lavet en søge funktion, eller det tror jeg nok jeg har :)
Men den kommer med en fejl500 når jeg køre den... er der nogen af jer der
kan se hvor fejlen ligger i dette?

<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css">

<%

If Session("BrugerID") = "" Then

Response.Redirect "login.asp"

End If

%>

<!--#include file="functions/brugermenu.asp"-->

<%

DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "

DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("../../../db/medlemmer.mdb")

Conn.Open DSN

strSQL = "select * from Medlemmer WHERE

(MedlemsNummer LIKE '%%" & Request.Form("soegeord") & "%%'

OR

MedlemsNavn LIKE '%%" & Request.Form("soegeord") & "%%'

OR

MedlemsICQ LIKE '%%" & Request.Form("soegeord") & "%%')

OR

MedlemsEmail LIKE '%%" & Request.Form("soegeord") & "%%')

OR

BilModel LIKE '%%" & Request.Form("soegeord") & "%%')

OR

BilMotor LIKE '%%" & Request.Form("soegeord") & "%%')

OR

BilFarve LIKE '%%" & Request.Form("soegeord") & "%%')

OR

BilBmk LIKE '%%" & Request.Form("soegeord") & "%%')

OR

LoginBrugernavn LIKE '%%" & Request.Form("soegeord") & "%%')

AND LoginGodkendt = '1'"

Set rs = Conn.Execute(strSQL)

IF rs.bof AND rs.eof THEN

Response.Write "<p>Brugeren har ikke uploadet nogle billeder</p>"

Else

Do

Response.Write rs("BrugerNavn")

rs.MoveNext

Loop While Not rs.EOF

Conn2.Close

Set Conn2 = Nothing

End If

Conn.Close

Set Conn = Nothing

%>

Med venlig hilsen

Rune Jensen

Fra : Jakob Andersen

Dato : 21-10-02 13:03

"Rune Jensen" <Rune@jensen.mail.dk> wrote
> Jeg har lavet en søge funktion, eller det tror jeg nok jeg har :)
> Men den kommer med en fejl500 når jeg køre den... er der nogen af jer der
> kan se hvor fejlen ligger i dette?

Det er altid en god ide at poste den detaljerede fejlmeddelelse, men jeg
tror problemet ligger i at du spreder din SQL sætning over flere linjer.

--
Jakob Andersen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-10-02 13:08

Jakob Andersen skrev:

> Det er altid en god ide at poste den detaljerede
> fejlmeddelelse,

.... som man får vist ved at fravælge "Vis meddelelser om uskadelige
HTTP-fejl" under internetindstillinger, fanebladet Avanceret.

> men jeg tror problemet ligger i at du spreder
> din SQL sætning over flere linjer.

Det er i hvert fald én fejl.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-10-02 13:15

Rune Jensen skrev:

> Jeg har lavet en søge funktion, eller det tror jeg nok jeg har
> :) Men den kommer med en fejl500 når jeg køre den...

Fejl 500 betyder bare at der er noget galt med asp-koden (og at din
browser er indstillet til at skjule den virkelige fejl).

Gå ind under internetindstillinger, vælg fanebladet "avanceret" og
find punktet "vis meddelelser om uskadelige HTTP-fejl". Fjern
hakket herfra, og prøv igen. Nu skulle du gerne have en mere
detaljeret fejlmeddelelse.

> er der nogen af jer der kan se hvor fejlen ligger i dette?

Ud fra koden kan man sige følgende:

> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css">
>
> <%
>
> If Session("BrugerID") = "" Then
>
> Response.Redirect "login.asp"

Response.redirect vil ikke virke efter at du har skrevet kode ud
til browseren (det gør du med linjerne ovenfor). Sæt alle tjek der
kan resultere i et response.redirect øverst i koden (før html-kode)

> strSQL = "select * from Medlemmer WHERE
>
> (MedlemsNummer LIKE '%%" & Request.Form("soegeord") & "%%'

Du kan ikke lade en streng spænde over flere linjer i asp.

> LoginBrugernavn LIKE '%%" & Request.Form("soegeord") & "%%')

Der er mig bekendt ingen forskel på '%tekst%' og '%%tekst%%' - et
enkelt %-tegn (i hver ende) skulle være nok.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Rune Jensen

Dato : 21-10-02 14:50

Mange tak for det rigtig gode svare du ga der :)

Med venlig hilsen
Rune Jenen

Fra : René Jensen

Dato : 21-10-02 16:40

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:
> Du kan ikke lade en streng spænde over flere linjer i asp.

Jo, det kan du faktisk godt, se nedenstående eksempel:

Response.Write "Dette er linie 1 i mit ASP script" & _
"...og det her er så linie 2 i mit ASP script"

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : Jørn Andersen

Dato : 21-10-02 19:07

On Mon, 21 Oct 2002 17:39:55 +0200, René Jensen
<return2sender@notvalidemail.com> wrote:

>Jo, det kan du faktisk godt, se nedenstående eksempel:
>
>Response.Write "Dette er linie 1 i mit ASP script" & _
>"...og det her er så linie 2 i mit ASP script"

Men det er jo også 2 strenge - som så bliver lagt sammen
(konkateneret)

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : René Jensen

Dato : 22-10-02 16:52

Jørn Andersen wrote:
> Men det er jo også 2 strenge - som så bliver lagt sammen
> (konkateneret)

Nemlig, og det var også det som jeg bevidste. Lad mig citere Jens
Gyldenkær Clausen:

Fra : Jørn Andersen

Dato : 22-10-02 20:37

On Tue, 22 Oct 2002 17:52:09 +0200, René Jensen
<return2sender@notvalidemail.com> wrote:

>Nemlig, og det var også det som jeg bevidste. Lad mig citere Jens
>Gyldenkær Clausen:
>
>"Du kan ikke lade en streng spænde over flere linjer i asp."

Og det er så det, jeg mener Jens har ret i.

Men eftersom dette nu blot er en strid om ord, og at alle nu sikkert
er helt klar over, hvad man kan og hvad man ikke kan, så kan jeg fint
leve med at alle synes de har ret

Mvh.
--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-10-02 21:10

Jørn Andersen skrev:

> Men det er jo også 2 strenge - som så bliver lagt sammen
> (konkateneret)

Netop. Det var ikke sådan Rune Jensen havde gjort. Det er egentlig
lidt irriterende at det er sådan - der er mange gange hvor jeg
gerne har villet kopiere en tekst (inkl. linjeskift) ind uden først
at skulle splitte den op i enkeltlinjer.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)