Optage TV på computer
Fra : jbh

Dato : 21-10-02 11:58

Hvad skal der til for at kunne optage Tv udsendelser på sin computer. Jeg
har idag et TVkort, og kan fint se TV på min computer, men hvad skal der til
for at kunne recorde enkelte udsendelser på computeren - med en rimelig
opløsning.

Hilsen

Boie

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 21-10-02 13:58

"jbh" <boie@mail.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> Jeg har idag et TVkort, og kan fint se TV på min computer, men hvad
> skal der til for at kunne recorde enkelte udsendelser på computeren -

En capture driver, måske er driveren der blev installeret med dit TV-Kort
allerede dette.

Derefter skal du bruge et capture program. Hvis der ikke fulgte noget med
dit TV-kort, så prøv at kigge på nettet. Eneste jeg kender er MS Media
Encoder.

--
Bjarke Andersen

Fra : Henning

Dato : 21-10-02 14:44

On Mon, 21 Oct 2002 12:58:16 +0000 (UTC), Bjarke Andersen
<bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> wrote:

> [...]
>
>Derefter skal du bruge et capture program. Hvis der ikke fulgte noget med
>dit TV-kort, så prøv at kigge på nettet. Eneste jeg kender er MS Media

Samt en KÆMPE harddisk! Blot et par minutter fylder flere Gigabyte "i
rimelig opløsning"!

Fra : Peter Holm

Dato : 21-10-02 16:41

"jbh" <boie@mail.dk> wrote in message
> [...]
til
> for at kunne recorde enkelte udsendelser på computeren - med en rimelig

Programmet du skal bruge er VirtualDub - du kan læse her hvordan:
http://www.vcdhelp.com/mjpeg.htm
Ellers hører dine spørgsmål hjemme i dk.edb.videoredigering

Mvh
Peter