dette burde fungere men gør det ikke,
Fra : Johnny Bonde

Dato : 23-11-00 10:25

findes der et java script som kan klare det.
at få flettet variablerne sammen

<head>
<title>SMS test</title>
</head>

<form action= mailadr method="post">
name="modtager"
(Og flere kan der ikke være i tekstboxen)<br>
</form>

--

Kjærlig hilsen Johnny

Fra : N/A

Dato : 23-11-00 11:19

Fra : N/A

Dato : 23-11-00 11:19

Fra : Marten Ølgaard

Dato : 23-11-00 11:19

Når du vil indsætte en variabel skal du fortælle browseren at her kommer der
noget script (HTML er ikke et script/programmerings sprog). Det gør ved
hjælp af <script> taget.

Da du ikke kan have et tag inden i et andet tag skal hele input-taget
skrives fra en document.write kode

/marten

Fra : N/A

Dato : 23-11-00 21:33

Fra : Johnny Bonde

Dato : 23-11-00 21:33

> formen.modtager.mailadr = "mailto:"+modtager+"@mobil.pi.dk;

desværre så fungerer det ikke den leder efter mailadr

men jeg er heller ikke sikker på at det er korrekt modtaget,
hvis du er sikker på det virker kan du så ikke vedhæftet
scriptet, desværre så er jeg ren novice lige på dette område.
så jeg kan ikek se hvor fejlen er. men da brevet laver et link
så undrede jeg mig bare.

mvh Johnny

Men ellers tak for forsøget.

Fra : Per Thomsen

Dato : 26-11-00 20:19

Johnny Bonde <johnny.bonde@underholdningsnettet.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:oafT5.2545$VR3.74535@news010.worldonline.dk...

> desværre så fungerer det ikke den leder efter mailadr

Prøv at sætte et .value på til sidst:
formen.modtager.mailadr.value = 'mailto'+modtager+'@mobil.pi.dk';

--
MVH Per Thomsen,
http://www.pert.dk

Fra : Tom Pedersen

Dato : 27-11-00 16:27

Hmm, min outlook express har vist formateret linien til en email... her er
den igen med to mellemrum for at undgå formateringen (kan det ikke slås
fra?):

formen.modtager.mailadr = "m ailto:"+modtager+" @mobil.pi.dk";

Slet mellemrummet i mailto og før @, så har du koden.

Men koden gør ikke andet end at sætte nogle af parametrene i formen der
submittes, så du skal vel også lige sætte action parameteren til den rigtige
side?!?!

-Tom
http://www.tompedersen.com (kun IE)