S-video / Geforce2 MX 420
Fra : Torben Brøndum

Dato : 21-10-02 10:36

hej,

I en ny maskline har jeg fået subj. Angående S-Video (TV-ud) er det åbenbart
et lidt andet stik (flere ben) end på en andet kort (Asus 7100..tror jeg
nok). Købte en såkaldt DVD-pakke med diverse kabler på et tidspunkt, men
stikket passer ikke på subj. Skal jeg have nyt kabel eller adapter og er det
en anden standard ?

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Sune Salminen

Dato : 21-10-02 20:35

Torben Brøndum wrote:
> [...]
> et tidspunkt, men stikket passer ikke på subj. Skal jeg have nyt
> kabel eller adapter og er det en anden standard ?

Det er nok et af dem der har Composite og S-Video i samme stik. Hvad mærke
er det?
Jeg har et kort fra Creative Labs, og fik min omformer hos
http://www.foeniks-computer.dk/

-Sune

Fra : Torben Brøndum

Dato : 21-10-02 20:43

Hej "Sune Salminen" <salminen@yournigerianspamcrap.doktor.dk>

Tak for dit svar.

> Det er nok et af dem der har Composite og S-Video i samme stik. Hvad mærke
> er det?
> Jeg har et kort fra Creative Labs, og fik min omformer hos
> http://www.foeniks-computer.dk/

Creative 3D Blaster Geforce 4 MX420.

Hvad er/betyder Composite, hvad kan/skal det bruges til og hvad er det for
en omformer,
du taler om....kunne ikke finde ud af det på den nævnte side.

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Sune Salminen

Dato : 22-10-02 14:33

Torben Brøndum wrote:
> Hej "Sune Salminen" <salminen@yournigerianspamcrap.doktor.dk>
>
> Tak for dit svar.

> Creative 3D Blaster Geforce 4 MX420.
>
> Hvad er/betyder Composite, hvad kan/skal det bruges til

Composite er bare en billedstandard ligesom S-Video. Billedet er ikke lige
så godt. Hvis du har et ældre fjernsyn der har SCART stik, men ikke kan vise
S-Video i farver, kan du bruge et SCART stik med composite stik på sammen
med dit kort.

og hvad er
> det for en omformer,
> du taler om....kunne ikke finde ud af det på den nævnte side.

Det er et splitterkabel til udgangen på dit kort.

> Hilsen Torben Brøndum

Ring til dem og sig du har et Creative labs kort med TV out og mangler en
omformer.

-Sune

Fra : Torben Brøndum

Dato : 22-10-02 19:08

> [...]

> Det er et splitterkabel til udgangen på dit kort.

> Ring til dem og sig du har et Creative labs kort med TV out og mangler en

Rigtig mange tak for din hjælp og svar.

Hilsen Torben Brøndum