4 års fødselsdag for børnehaven
Fra : Lotte

Dato : 21-10-02 09:32

Hej Gruppe
Vi skal snart holde fødselsdag hjemme for børnehaven, og vi bliver omkring
22 børn.
MAD:
Er der nogen, der har ideer til hvad man kan servere - de plejer at komme
ved halv ti-tiden og gå ved to-tiden.
LEGE:
Gode lege til fire års alderen efterlyses også. Min store frygt er, hvis det
bliver regnvejr - hvordan skal vi holde 22 børn aktiveret indenfor i fire
timer.
På forhånd tak
Vh. Lotte

Fra : Jens og Sanne

Dato : 21-10-02 10:13

hej
pølsehorn og pizzasnegle har altid været et hit her hos os, det kan alle som
regel lide. kagemand inden de skal hjem falder næsten også altid i god smag

--
Venlig hilsen Jens og Susanne
jenssanne@mail.dk

Fra : Pia

Dato : 21-10-02 10:18

Hejsa

Min soen er kun 15 mdr saa jeg kan ikke selv hjaelpe!! Men, proev engang at
soeg paa boernefoedselsdag osv i dk.kultur.mad+drikke. Jeg ved, der har
vaeret flere ideer til mad og leg der.

Pia

Fra : Jens og Sanne

Dato : 21-10-02 13:06

hej
pølsehorn og pizzasnegle har altid været et hit hos os, min datter havde
børnehaven hjemme og det regnede, men det gik så fint, de legede stille og
rolig på værelset og i stuen og de var 25 børn, jeg tror ikke altid man skal
planlægge en masse aktiviteter, men lade dem selv finde på

Fra : Inger Pedersen

Dato : 22-10-02 09:45

"Jens og Sanne" <jenssanne@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
skal
> planlægge en masse aktiviteter, men lade dem selv finde på

Enig.
Børnene kommer til et nyt sted, og som regel er det nok for dem at forholde
sig til det og lege med hinanden og fødselsdagsbarnets legetøj. Man kan evt.
stille det mest sarte til side.
Hvis du selv får mere ro i sjælen af det, kan du måske have en videofilm i
reserve, men du skal ikke gøre det for børnenes skyld.

Hilsen Inger

Fra : hmo

Dato : 23-10-02 19:34

Hej
Jeg har for en måned siden holdt min datters 5 års fødselsdag. Vi gjorde
således: Jeg havde bagt de obligatoriske pølsehorn og lavet en million bitte
små frikadeller - det var grundstammen i børnebuffetten med pindemadder.
Resten var cherrytomater, agurker, oliven, ostestykker o.lign. som jeg stak
en tandstik i. Ungerne jublede, og så kunne de spise det de kunne lide. Og
ikke at forglemme så kunne tøsen selv + hendes lillebror på 3 være med til
at stikke tandstikkere i alting.
Til dessert lavede de portionslagkager. Et hit. Jeg havde med et glas
udstandset nogle lagkagebunde i mindre lagkager. En skål med kagecreme. En
skål med flødeskum. En skål med syltetøj. Og ikke mindst 5 forskellige slags
krymmel. Så lavede de hver sin lagkage. Det var meget underholdende.
Vi spillede billedlotteri - præmierne var ikke slikposer (som jeg nemlig
synes de får alt for meget af) men bitte små gaver jeg havde købt hos
Søstrene Greene. Til pigerne armbånd (á 68 øre) og til drengene en pose
glasperler (á 2 kr).
Det meste af tiden legede de bare - og nød at kunne mosle rundt med at det
nye og spændende legetøj.

God fornøjelse
Hanne