Hp Omnibook 6000 - CD Rom drev
Fra : renekure

Dato : 21-10-02 08:21

Jeg har netop købt en Hp Omnibook 6000 (PIII-650Mzh) brugt.
Tilsyneladende virker cd drevet ikke - Jeg kan i hvertfald ikke finde
drevet i windows stifinder.

Et nyt drev er rimeligt dyrt, så derfor overvejder i stedet at sætte et
PCMCIA USB 2.0 kort i maskinen og tilslutte et Plextor S88TU
drev/brænder.

Men....... Kan jeg så boote fra dette drev ??????

Eller er jeg tvunget til at boote fra et internt CD drev - og dermed
tvunget til at købe et nyt hp f2017a drev ??

http://www.kandu.dk/

Fra : Martin Willemoes

Dato : 21-10-02 13:24

Hej...

Først skal du lige slå koldt vand i blodet, for det er nok kun software'en
som den er gal med.
Prøv om ikke du kan boote fra f.eks en windows cd (Husk at bios skal være
sat til det).
eller prøv om du kan boote fra en bootdisk, som tilslutter cd-rom drevet, og
test det herefter.

Jeg har selv flere gange oplevet at windows har smidt cd-drevet væk i
sti-finder, og det blev kun afhjulpet ved at indstalere windows igen.

mvh Martin