MySQL
Fra : Mikkel F.S. Andersen

Dato : 21-10-02 07:50

Jeg her en linuxbox med mysql og apache samt php. Det virker ok.

Jeg skal til at installere et cms system. For at gøre det skal jeg:

"Then read the frontPHPbaseDb.sql file into your database
(default:frontPHP)"

Et uddrag fra filen frontPHPbaseDb.sql:

---- start -----
# MySQL-Front Dump 2.4
#
# Host: localhost Database: frontphp
#--------------------------------------------------------
# Server version 4.0.2-alpha-nt

#
# Table structure for table 'front_admin'
#

DROP TABLE IF EXISTS front_admin;
CREATE TABLE `front_admin` (
`id` tinyint(3) unsigned NOT NULL auto_increment,
`section` varchar(64) NOT NULL default '',
`user_right` varchar(64) NOT NULL default '',
`right_value` tinyint(3) unsigned NOT NULL default '0',
`name` varchar(128) NOT NULL default '',
PRIMARY KEY (`id`),
UNIQUE KEY `section` (`section`)
) TYPE=MyISAM;

----- slut -----

Hvordan fodrer jeg denne fil ind i en database ved navn frontphp?

Jeg har rodet lidt med mysqladmin -u sql_root -p sql_root_kode <
frontPHPbaseDb.sql

Men der er vidst ikke den rigtige måde at gøre det på.

Er der mon nogle der kan hjælpe? (antag gerne at databasen ikke er
oprettet på forhånd)

Fra : Heine Laursen

Dato : 21-10-02 08:02

"Mikkel F.S. Andersen" <""flott\"@(none)> wrote in news:wwNs9.145480
$Qk5.5594116@news010.worldonline.dk:

> [...]
> ) TYPE=MyISAM;
>
> ----- slut -----
>
> Hvordan fodrer jeg denne fil ind i en database ved navn frontphp?

Prøv med 'mysql -u bruger'

Og smid det så ind med copy'n paste
Heine Laursen

Fra : Mikkel F.S. Andersen

Dato : 21-10-02 08:12

Heine Laursen wrote:

> Prøv med 'mysql -u bruger'
>
> Og smid det så ind med copy'n paste

Hvorfor er det lige at jeg ikke tænkte på at gøre det på den måde

Tak for rådet.

Fra : Martin Dalum

Dato : 21-10-02 08:29

"Mikkel F.S. Andersen" <""flott\"@(none)> writes:

> [...]
>
> Jeg skal til at installere et cms system. For at gøre det skal jeg:
>
> "Then read the frontPHPbaseDb.sql file into your database

[...]

> [...]
>
> Men der er vidst ikke den rigtige måde at gøre det på.
>
> Er der mon nogle der kan hjælpe? (antag gerne at databasen ikke er

Log på din mysql server med root brugeren:

shell> mysql -u root -p

Så bliver du spurgt om password.

Opret så en database som hedder frontPHP:

mysql> CREATE DATABASE frontPHP;

Og opret en bruger med adgang til frontPHP databasen:

mysql> GRANT select, insert, update, delete, alter, create, drop ON
mysql> frontPHP.* TO frontPHP@localhost IDENTIFIED BY "kodeord";

Tryk nu Ctrl-D for at logge ud. Herefter er du klar til at putte dine
tabeldefinitioner ind i databasen:

shell> mysql -u frontPHP -p frontPHP < frontPHPbaseDb.sql

Herefter skal du indtaste det kodeord som du valgte da du oprettede
brugeren ovenfor.

Så skulle du være kørende.

--
Venlig hilsen / Regards from, |   /* If you listen carefully, you can
Martin Dalum |    actually hear this code suck. */

Fra : Frederik Nelsson

Dato : 23-10-02 16:01

Martin Dalum <garfield@sunsite.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:86lm4sxnbd.fsf@webz.dk...