Mobile processer på min Acer ?
Fra : Michael C. Nielsen

Dato : 21-10-02 06:17

I de Aldi-tråde der har været her i gruppen, er jeg blevet klar over at det er
vældig godt om en bærbar er udstyret med en "mobile processor". Da jeg
anskaffede mig en (brugt) bærbar anede jeg intet om denne forskel, og jeg
håber derfor at der er nogen der kan fortælle mig om min bærbare er med
mobile processor.

Se her: http://www.acersupport.com/notebook/html/tm736tlv_specs.html

Jeg kan godt se at ordene "mobile processor" ikke er nævnt, men det kunne
jo være at ".. with SpeedStep" dækker over det samme.

/michael

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 21-10-02 07:53

"Michael C. Nielsen" <send.ingen@mails.tak> skrev

>Jeg kan godt se at ordene "mobile processor" ikke er nævnt,
>men det kunne jo være at ".. with SpeedStep" dækker
>over det samme.

Speedstep er Intels navn på den teknologi, der gør mobile-processorne mobile.
Så ja, din Acer er udstyret med en mobile-processor.

Læs evt. om Speedstep på
http://www.intel.com/support/processors/mobile/pentiumiii/ss.htm

mvh
Peter

Fra : Benny Amorsen

Dato : 21-10-02 08:40

> [...]

CM> Speedstep er Intels navn på den teknologi, der gør
CM> mobile-processorne mobile. Så ja, din Acer er udstyret med en

Læg dog mærke til at Intels desktop-Pentium-IV også kan skifte
hastighed. Aldis laptop kører f.eks. 2.5GHz når den får strøm og
1.8GHz når den kører på batteri.

Venlig hilsen

Benny Amorsen

Fra : Michael C. Nielsen

Dato : 21-10-02 08:48

"Chuke Mimergolf" <spam@nej.for.pokker> skrev i en meddelelse news:ap087a$ftb$1@sunsite.dk...
> "Michael C. Nielsen" <send.ingen@mails.tak> skrev

> Speedstep er Intels navn på den teknologi, der gør mobile-processorne mobile.
> Så ja, din Acer er udstyret med en mobile-processor.

Tak skal du ha' - du har "reddet min dag".

/michael