CD-brænder Samsung SW-240 RW 40/12/40
Fra : Sidsel Angelo

Dato : 21-10-02 01:26

Hej,

Håber der er nogen der kan hjælpe...?

1)Når jeg brænder fra en CR-ROM ned på C-drevet og efterfølgende over på
E-drevet (cd-brænderen), bliver lyd-kvaliteten ekstremt ringe med meget
støj og metallisk lyd - og Cd'erne lige til skraldespanden. Hvad kan det
skyldes? Min computer er en AMD-K6, 128 RAM, Windows 98.

2) Det jeg så kan, er at brænde direkte fra D-drev til E-drev, men det
tager for det første latterligt lang tid, og for det andet bliver
kvaliteten ikke særligt god: Lyden er fin nok, men den endelige CD
"hopper" meget (optagelsen er sket fra mange forskellige original-Cd'er,
ikke kun en eller to).

3) Herudover kan jeg ikke afspille Cd'er i Windows Media Player 7.1 - og
har i DirectX fået forklaringen :"your sound card does not support
hardware buffering, sounds will only play back from software buffers."

Media Player siger den ikke kan finde nogen audio fil.
Jeg har prøvet at afinstallere og geninstallere Media Player og det
sammen med lydkortet.

Ville være taknemmelig for nogen bud...?

Hilsen Sidsel

Fra : Martin Østerberg

Dato : 21-10-02 07:40

On Mon, 21 Oct 2002 00:25:57 +0000 (UTC) skrev "Sidsel Angelo"
<sidsela@tiscali.dk> .

> [...]
>støj og metallisk lyd - og Cd'erne lige til skraldespanden. Hvad kan det
>skyldes? Min computer er en AMD-K6, 128 RAM, Windows 98.

Det kan skyldes at den CD henter musikken fra er kopibeskyttet. Der findes
såkaldte 'ripper' programmer der kan hente musikken ned på harddisken. Prøv om
ikke det løser dit problem. Hvis musikken lyder o.k. afspillet fra din harddisk
af er den ikke kopibeskyttet.

> [...]
>kvaliteten ikke særligt god: Lyden er fin nok, men den endelige CD
>"hopper" meget (optagelsen er sket fra mange forskellige original-Cd'er,

Måske din brænder er ved at stå af...eller de skiver du brænder på er af for
dårlig kvalitet ???

>3) Herudover kan jeg ikke afspille Cd'er i Windows Media Player 7.1 - og
>har i DirectX fået forklaringen :"your sound card does not support
>hardware buffering, sounds will only play back from software buffers."

Den lader jeg stå til mere kyndige...her er mulighed for mange fejl...

>Media Player siger den ikke kan finde nogen audio fil.
>Jeg har prøvet at afinstallere og geninstallere Media Player og det
>sammen med lydkortet.

Tror du skal have hjælp af en der kan checke din PC af for dig. Hvis du har
garanti på maskinen endnu, bør du snakke med forhandleren om problemet.

VH Martin