Rams hastighed
Fra : Thorkild

Dato : 20-10-02 22:12

Jeg har nogle forskellige ramblokke nogle sd66 og nogle sd133 skaber det
problemer at hastigheden er forskellig. Jeg kunne godt fjerne sd66 da det
kun er 64mb ud af 400mb

Fra : Michael Nielsen

Dato : 20-10-02 22:44

Thorkild wrote:
> Jeg har nogle forskellige ramblokke nogle sd66 og nogle sd133 skaber
> det problemer at hastigheden er forskellig. Jeg kunne godt fjerne
> sd66 da det kun er 64mb ud af 400mb

Det betyder bare at alt dit ram kører ved den laveste hastighed. Derfor
kører alt dit ram ved 66mhz nu. Du skal dog være opmærksom på om dit
motherboard understøtter hurtigere ram end 66 mhz for det rent faktisk kører
hurtigere. Det skulle stå i din manual. Understøtter det eksempelvis 100mhz
eller 133mhz vil jeg straks smide de 64mb af helvede til

-michael

Fra : Thorkild

Dato : 20-10-02 22:55

Hvordan kan jeg videre præcis hvad de forskellige blokke køre. Jeg husker et
program som kunne vise hvordan min system kørte. Jeg har desværre mistet det
pga dårlig hd.

THorkild

Fra : Martin Østerberg

Dato : 21-10-02 07:19

On Sun, 20 Oct 2002 23:54:50 +0200 skrev "Thorkild" <thorkild.c@stofanet.dk> .

>Hvordan kan jeg videre præcis hvad de forskellige blokke køre. Jeg husker et
>program som kunne vise hvordan min system kørte. Jeg har desværre mistet det
>pga dårlig hd.

Søgte lidt på google.com med 'ram' og 'identify' som søgeord. Fandt denne side
(blandet 115.000 andre) der sikkert kan hjælpe dig:

http://www.plasma-online.de/index.html?content=http%3A//www.plasma-online.de/english/identify/guide/hw_uninstalled/type_ramchip.html

VH Martin

Fra : Leony

Dato : 21-10-02 08:07

"Thorkild" <thorkild.c@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
et
> program som kunne vise hvordan min system kørte. Jeg har desværre mistet

Måske er det SiSoft Sandra du tænker på:
http://www.sisoftware.co.uk/sandra
Det kan teste dit systems ydelse.

Hvis du vil vide noget om de forskellige RAM-blokke så prøv at indtaste de
numre (prøv evt en del af nummeret) du kan se på chips'ne i Google.
Dette kan måske lede dig på sporet.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 20-10-02 22:59

"Michael Nielsen" <michaelnielsen2002@hotmail.com> skrev....

> Det betyder bare at alt dit ram kører ved den laveste hastighed.
> Derfor kører alt dit ram ved 66mhz nu.

Det er lidt noget vrøvl. Det er ikke RAM kredsene der bestemmer
hvilken hastighed de kører med, men derimod motherboard/CPU(afhængig
af hvordan man anskuer tingene).

Mere rigtigt(og sikkert det du mente) er det at sige at den hastighed
2 RAM kredse maksimalt kan køre ved, bestemmes af den langsomste
kreds.

--
Kent Oldhøj

Fra : Michael Nielsen

Dato : 20-10-02 23:17

Kent Oldhøj wrote:
> [...]
>
> Det er lidt noget vrøvl. Det er ikke RAM kredsene der bestemmer
> hvilken hastighed de kører med, men derimod motherboard/CPU(afhængig

Understøtter dit motherboard kun 66mhz - kører din ramklodser kun 66mhz
selvom de alle sammen er 133mhz. For nu at korrigere siden du er så
pertentlig