Hvilken router skal vælges til Telia@home ~
Fra : Thomas Dolberg

Dato : 20-10-02 21:52

Hejsa

Har lige fået Telia@home som skal deles med min sambo. Hvilken router
vil være god til dette formål (gerne en billig en )?

mvh Thomas Dolberg

Fra : Larz

Dato : 20-10-02 22:35

Thomas Dolberg wrote:

> Har lige fået Telia@home som skal deles med min sambo. Hvilken router
> vil være god til dette formål (gerne en billig en )?

Hvad med en D-Link DI-713P - det er en 802.11b wireless access point?
Den har indbygget firewall, router, printserver og 3 10/100 porte! Den
kan selvfølgelig lave 128bit kryptering. Den understøtter diverse VPN
osv! :) Jeg overvejer selv at købe sådan en inden længe :)

Databutikken ved jeg sælger den til under 2.000,- kr :)

   <http://www.databutikken.com/dk/datasheet.php?artId=DI-713P>

Du kan læse mere om den på DLinks side:

   <http://www.dlink.com/products/broadband/di713p/>

--
-
Lars

Fra : Nielsen

Dato : 21-10-02 05:30

Hej Thomas

Du kan købe en Tredent TW100-W1CA DSL/Cable Modem Internet Station 1 ports
http://www.trendware.com/products/TW100-W1CA.htm eller en Tredent
TW100-S4W1CA DSL/Cable Modem Internet Station with built in 4-Port Switch
http://www.trendware.com/products/TW100-S4W1CA.htm , den første kræver en
switch hvis flere skal på , men begge fik rigtige gode andmeldelses i Alt om data for
et par mdr. siden. du kan købe dem på nettet for ca 600 - 700 kr. se på dansk prisindex
http://www.prisindex.dk/

Mvh Ole

Fra : Nielsen

Dato : 21-10-02 05:40

Den heder naturligvis Trendnet og ikke tredent som jeg skrev.

Mvh Ole

Fra : Frank Andersen

Dato : 21-10-02 20:35

On 20 Oct 2002 13:51:51 -0700, dolberg@imv.au.dk (Thomas Dolberg)
wrote:

>Hejsa
>
>Har lige fået Telia@home som skal deles med min sambo. Hvilken router
>vil være god til dette formål (gerne en billig en )?
>
>mvh Thomas Dolberg

Jeg bruger en Netgear RP-614. D-Link DI-804 kan også bruges. De har
begge firewall og 4-ports 10/100Mb switch. Begge kan fås for 600 -700
kr. (se http://www.edbpriser.dk). Netgear RP-614 er utrolig nem at
sætte op og jeg mener det samme er tilfældet med D-Link'en.
Ingen af dem kan logge dig på automatisk, men der findes et program,
der virker (se i nyhedsgruppen telia.internet.dsl).

Mvh
Frank