Max CPU
Fra : Thorkild

Dato : 20-10-02 22:07

JEg vil upgradere mit k7mbundkort med en ny cpu, men hvad er max.
Hvor kan jeg finde info om det?

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 21-10-02 00:10

> JEg vil upgradere mit k7mbundkort med en ny cpu, men hvad er max.
> Hvor kan jeg finde info om det?

Producentens hjemmeside måske... Manualen måske...

Fra : Leony

Dato : 21-10-02 08:23

"Thorkild" <thorkild.c@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> JEg vil upgradere mit k7mbundkort med en ny cpu, men hvad er max.
> Hvor kan jeg finde info om det?

Indtastede K7M i Google.
Jeg fandt et Asus board med det navn, så det håber jeg det er.
Du kan finde drivere og en beta BIOS til dit board her:
http://download.asus.com.tw/mb_alllist.asp
På denne side er der flere BIOS'er og andre brugbare ting:
http://www.dbsnet.co.za/k7m/default.htm
Under BIOS står der at version 1008 understøtter cpu'er over 850 MHz.
Version 1009 fixer abnormal beep for 1 GHz Athlon.
Så 1 GHz cpu'er understøtter det i hvert fald.

Dette er det tætteste jeg lige umiddelbart kan komme.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Per Klembo

Dato : 21-10-02 21:44

Du skal være opmærksom på at K7M kortet er beregnet til en slot a CPU, jf
edbpriser.dk så kan man idag kun få athlon CPU til socket a. Jeg har selv et
tilsvarende motherboard. Min løsning er også at opgrader med et nyt board,
eller evt finde en brugt slot a cpu.

Thorkild <thorkild.c@stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3db31ad4$0$804$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...