Socket 7 og super socket 7
Fra : JSH \(9800\)

Dato : 20-10-02 21:57

Er der forskel på Socket 7 og Super Socket 7 eller er det bare en smart
betegnelse på samme sockel?

Fra : Jens Petersen

Dato : 20-10-02 22:26

On Sun, 20 Oct 2002 22:56:47 +0200, "JSH \(9800\)" <jstenbak@e-box.dk>
wrote:

>Er der forskel på Socket 7 og Super Socket 7 eller er det bare en smart
>betegnelse på samme sockel?

Socket7 er 66MHz
SuperSocket7 er 100MHz

--
Jens

Junk: Stuff we throw away. Stuff: Junk we keep.

Fra : JSH \(9800\)

Dato : 21-10-02 06:55

Kan en AMD K6-2 400MHz processor så køre på Super Socket 7 kort?

Fra : Ukendt

Dato : 21-10-02 07:46

"JSH (9800)" <jstenbak@e-box.dk> skrev i en meddelelse

> Kan en AMD K6-2 400MHz processor så køre på Super Socket 7 kort?

For at drage fordel af 100 MHz frontside bussen på denne CPU skal den køre i
et Super Socket 7 kort.

Anvender du denne CPU i et Socket 7 bundkort vil frontside bussen kun køre
66 MHz.

Claus

Fra : o&u

Dato : 21-10-02 07:52

On Mon, 21 Oct 2002 07:54:50 +0200, "JSH \(9800\)" <jstenbak@e-box.dk>
wrote:

>Kan en AMD K6-2 400MHz processor så køre på Super Socket 7 kort?

Den kan køre på begge dele.

På en super 7 sætter man den til at køre 4x100.

På en socket7 kan den køre 6x66,6=400.

De hurtigere k6-2 har den remapping indbygget i cpu, at sætter man 2x
multiplier, så får man 6x.

Frontbus 75 MHz kan man i reglen godt bruge på et socket7, hvis ikke
ram kun kan 66. Så kan man klare en 450 MHz cpu også, med 6x75.
6x83=500, men virker sjældent godt og kan ødelægge harddiske, nogle
gange kan det køre med asynkron pci på 33.

K6-2 cpu'erne er ikke låst på nogen måde. Så de er ret ligeglade med,
hvordan man fremstiller de 400 MHz, altså om multiplier er 4x eller
6x.

mvh

John

Fra : JSH [9800]

Dato : 21-10-02 08:58

Det var godt, fordi jeg havde lige købt et brugt Super Socket 7 bundkort og
lagde så mærke til, at det gamle kun hed Socket 7. Nu kan jeg slappe af
igen.
Tak for svarene