Hvornår kom de første Trådløse Mus frem ..~
Fra : Keld Gydum

Dato : 20-10-02 21:50

I en af nyhedsgrupperne fortæller en debattør at han
har brugt Trådløs Mus i 9 år kan det virkelig passe ?

Jeg fik min første Pc'er i 1988 og jeg mener der gik
ganske mange år før vi så de første trådløs Mus ....

Kan 1993 virkelig være året ... ? HJÆLP !

Med venlig hilsen
Keld

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 20-10-02 22:13

"Keld Gydum" <kg@lite.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ganske mange år før vi så de første trådløs Mus ....
>
> Kan 1993 virkelig være året ... ? HJÆLP !

Jeg mener Logitech, som den første, kom frem i 97 eller 98 med Cordless
mouseman.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Jens Petersen

Dato : 20-10-02 22:24

On Sun, 20 Oct 2002 22:49:38 +0200, "Keld Gydum" <kg@lite.dk> wrote:

> [...]
>ganske mange år før vi så de første trådløs Mus ....
>
>Kan 1993 virkelig være året ... ? HJÆLP !

Jeg sidde her med Circuit nummer 21 fra sommeren 1986, der er en
beskrivelse af en trådløs mus som skal komme i byggesæt for kun 1000
kroner.

Om den nogen sinde kom til at virke husker jeg ikke, men ideen var jo
revolutionerende.

I samme nummer er de stolte over at meddele at en 20 MB harddisk nu
kan fås for kun 3995 kroner (plus moms).

--
Jens

Nothing is lost until you begin to look for it.

Fra : Keld Gydum

Dato : 20-10-02 22:45

Hej Jens ...

Ja der er mærkeligt - min første computer var en
Amstrad 6128 med Farvemonitor - i 1986 tro jeg
gav 7590.- Kr. ved den eneste forhandler i byen.

Og min første 8088 var en Tulip med 20 MB HD
som blev snydt med software så den kom op på 32
MB og så en grøn Herkules-monitor der kunne
køre CGA Mode med 4 Nuancer til den samlede
pris på omkring 11700,- Kr. ... gennem en ven ...

Jo - jo - vi får noget for pengene i dag ...

TAK til dig og tak til Jesper for svar ...

Med venlig hilsen
Keld Gydum

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 21-10-02 15:22

> Kan 1993 virkelig være året ... ? HJÆLP !

Ja det skal nok passe. Jeg kan huske en trådløs "Genius" fra omkring
91-92. Nu bliver jeg s** også nysgerrig ....

http://www.geniusmouse.co.uk/ er ikke til meget hjælp --- måske det
gamle Simtel arkiv har noget (det brugte jeg dengang hmm nej i
driveren fra 93 står ikke noget om modeller .... Jeg kan heller ikke
finde den på http://www.geniusnet.com.tw/ ... Nå men jeg kan med
sikkerhed sige at det var i perioden 90-95 jeg så omtale mus første gang
(studietid i Aalborg)

/A

Fra : Peter Holm

Dato : 21-10-02 16:44

"Keld Gydum" <kg@lite.dk> wrote in message
> [...]
> ganske mange år før vi så de første trådløs Mus ....
>
> Kan 1993 virkelig være året ... ? HJÆLP !

Jeg havde en electronic-nørde ven der lavede sit eget trødløse joystik til
en Amiga eller Commadore i 1983.

Peter

Fra : Leony

Dato : 22-10-02 09:20

> [...]

> ganske mange år før vi så de første trådløs Mus ....
> Kan 1993 virkelig være året ... ? HJÆLP !

Ifølge dette:
http://www.netapp.com/case_studies/logitech.html
Så kom Logitech med den første trådløse mus (skal dog ikke kunne sige om det
er pral).
Der står desværre ikke årstal, men måske kan Logitech hjælpe med en
uddybelse.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/