P4 stik på min strømforsyning skal laves o~
Fra : Tom.

Dato : 20-10-02 21:22

Hej.
Jeg har en 330W strømforsyning som har et lidt specialet stik til P4. Det
her stil skal jeg lave om til et Alm. P4 stik, men hvordan?
Er der en som kender en hjemmeside der beskriver dette, eller måske en som
kan lave det for mig, mod betaling?

Tom Johansen
København SV.

P.S. Fjern "FJERN_DETTE" i min email addy ved svar til mig privat.

Fra : Leony

Dato : 21-10-02 08:29

"Tom." <last2cuFJERN_DETTE@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har en 330W strømforsyning som har et lidt specialet stik til P4. Det
> her stil skal jeg lave om til et Alm. P4 stik, men hvordan?

Har du et billede af stikket?
Et normalt P4 stik er kvadratisk med 4 ben.
På nogle boards kan man bruge et alm molex stik (som dem til harddisk og
cd-rom).
Dette er mig bekendt de eneste stik som kan bruges til P4.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Tom.

Dato : 21-10-02 11:11

> Har du et billede af stikket?
> Et normalt P4 stik er kvadratisk med 4 ben.

Hej.
Jeg har ikke et billede af det, men jeg kan sige så meget at det ser ud som
et strømstik til et AT bundkort. Der er 16 ben på stikket, men kun 8 af den
er forbundet med ledning.

Fra : Leony

Dato : 22-10-02 08:13

> [...]
som
> et strømstik til et AT bundkort. Der er 16 ben på stikket, men kun 8 af

På min psu er der et stik som ligner et AT strømstik, det har dog kun 12 ben
(huller) med 6 ledninger tilsluttet.
Det er det nederste stik til højre på billedet med stik i denne artikel:
http://www.frostytech.com/articleview.cfm?articleID=1228
Dette stik bruges til at forsyne processoren med (ekstra) strøm, forudsat at
bundkortet understøtter det.

Jeg skal ikke kunne sige om det stik er noget der blev brugt til socket 423
(Willamette), men jeg har aldrig hørt om det stik du beskriver.
Hvilken strømforsyning er det? Tænker mere på om der måske fandtes en
forklaring på hjemmesiden.

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 22-10-02 08:49

Leony wrote:

> [...]
> http://www.frostytech.com/articleview.cfm?articleID=1228
> Dette stik bruges til at forsyne processoren med (ekstra) strøm, forudsat at

Da jeg i sin tid købte mit AOpen HX08, undrede jeg mig også over det
stik, men har aldrig haft brug for det.
Nogen der ved hvad pinout på det er?

Fra : Tom.

Dato : 23-10-02 16:16

Hej.

> Hvilken strømforsyning er det? Tænker mere på om der måske fandtes en
> forklaring på hjemmesiden.

Det er en gammel DELL strømforsyning og jeg har ikke kunne finde nogen Spec.
om det stik inde hos DELL

Der må da være nogen der ude som ved hvordan man selv kan lave et P4 stik på
sin strømforsyning?
Jeg ved at ASUS bruger et stik som ser ud som et stik til et Cd-rom drev.

Fra : Leony

Dato : 23-10-02 21:45

> Det er en gammel DELL strømforsyning og jeg har ikke kunne finde nogen
Spec.
> om det stik inde hos DELL

Hvis det er en gammel strømforsyning, så er det ikke sikkert at den kan
trække en P4.
Men hvorfor ikke prøve at sende en mail til Dell og spørge dem.

> Der må da være nogen der ude som ved hvordan man selv kan lave et P4 stik

> sin strømforsyning?

Tror ikke det er så nemt som det lyder.
Et fejltrin og din cpu er historie.

> Jeg ved at ASUS bruger et stik som ser ud som et stik til et Cd-rom drev.

Jep.

Fra : Tom.

Dato : 23-10-02 23:25

Hej.

> Hvis det er en gammel strømforsyning, så er det ikke sikkert at den kan
> trække en P4.

Den har kørt med en P4, så den kan klare det "330W"

> Tror ikke det er så nemt som det lyder.
> Et fejltrin og din cpu er historie.

Den dør vel ikke af at få for lidt strøm "lol håber jeg da ikke "

Fra : Leony

Dato : 24-10-02 07:49

> Den har kørt med en P4, så den kan klare det "330W"

Hvordan udleder du at den kan klare 330W?
Hvad står der output er på psu'en?
Hvordan kørte den P4 før?
Det er vel Dell's specialudgave af et P4 stik. Blev den brugt til et Dell
mobo (eller i så fald hvilket board)?
Blev stikket brugt? Var det en Willy eller en Woody P4?
Det er mange spørgsmål, men jeg er blevet lidt forvirret.

> Den dør vel ikke af at få for lidt strøm "lol håber jeg da ikke "

Sikkert ikke, men det var også for meget strøm jeg tænkte på.

Hvorfor ikke prøve at snakke med Dell.
Måske kan du få noget info på stikket.
Du bliver også nødt til at have noget info på det P4 stik du skal bruge.
Altså hvilke ledninger der er hvad og hvorfor.

Fra : Tom.

Dato : 24-10-02 09:03

Hej.

> Hvordan udleder du at den kan klare 330W?
> Hvad står der output er på psu'en?

Det står der på PSU'en, så der skulle der ikke være så meget at snakke om

> Hvordan kørte den P4 før?

Med det 16 pins stik.

> Det er vel Dell's specialudgave af et P4 stik. Blev den brugt til et Dell
> mobo (eller i så fald hvilket board)?

Den blev brugt med et DELL motherboard, og er sådan det solgt til en som
skal bruge den til en DELL PC som er skadet efter lynnedslag. Det DELL
Motherboard han har er ikke så gammel som det jeg har haft, og derfor bruger
hans et helt normalt P4 stik "4 pins"

> Blev stikket brugt? Var det en Willy eller en Woody P4?

Det var en socket 423.

Jeg har ikke skrevet til DELL da ikke regner med at der kommer noget godt ud
af det. De skulle overføre 586, - som jeg havde til gode. Det kunne de åben
bart ikke finde ud af. Først efter 13 uger og mange uoverholdt aftaler, fik
jeg mine penge tilbage