Bedste optiske mus ?
Fra : Morten

Dato : 20-10-02 19:51

Hejsa

Jeg står og skal købe ny mus, men jeg ved ikke hvilken jeg bør vælge.

Den skal bruges til både spil og billedebehandling så den skal være så
følsom som mulig.

Det der forvirre mig er at der ved nogle mus (f.eks. Microsofts Optical
Mouse Blue) står angivet dens fps. Hvor der derimod f.eks. på Logitech
MouseMan dual optical står angivet dens dpi. Så jeg ved ikke hvordan jeg kan
sammenligne dem.

Hvilke kan I anbefale, til et sted under 400,- ?

Fra : Nicolai

Dato : 20-10-02 21:03

Logitech dual optical er mit bud,

Jeg gav 349,-

Fra : Mads

Dato : 20-10-02 21:05

"Nicolai" <nifoSPAMSUCKS@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Logitech dual optical er mit bud,
>
> Jeg gav 349,-

Kan kun gi´ Nicolai ret, har selv en den er supperfed !!

Fra : Nicolai

Dato : 20-10-02 21:15

Og så kan du vist helt selv vælge om du vil have den trådløse version.

Jeg valgte MED ledning, for at få et mindre delay og ikke at skulle skifte batterier...
Man sidder jo ved skærmen alligevel, så en ledning er jo ikke en ulempe :)

Fra : Mr bob

Dato : 20-10-02 22:36

Ok nu er det bare for at være på tværs, men den bedste optical mus lige for
tiden er altså Microsoft intellimouse explorer 3.0 som koster 400!
der kan logitech altså ikke følge med. Logitech er en rigtig god mus, men
intellimouse er baree en del bedre!

Fra : Nicolai

Dato : 20-10-02 23:19

> [...]
> tiden er altså Microsoft intellimouse explorer 3.0 som koster 400!
> der kan logitech altså ikke følge med. Logitech er en rigtig god mus, men

Ok - vi hører gerne hvorfor...

Fra : Jacob Strue[9000]

Dato : 21-10-02 08:24

ENIG med Mr. Bob.!!

Microsofts Intellimouse 3.0 er efter min mening bedre end Logitech's Dual
Optical. Jeg synes knapperne er bedre placeret end de er på Dual optical. De
to standard knapper kan selvfølgelig ikke sidde anderledes, men de 2 extra
knapper der er på Intellimous'en sidder perfekt til tommelfingeren, iforhold
til sådan som den er placeret på Dual Optical. Intellimouse'n er desuden
lidt større. Det er så bare min personlige mening at en lidt større mus
ligger bedre i hånden end en der er for lille (ikke fordi logitech's er
specielt lille!, det er bare Microsoft's der er specielt stor!).
Driveren til microsofts mus er desuden et skridt foran logitech. Jeg kender
desværre mange der har problemer med Logitech's driver som gør at musen
"springer" en gang imellem. (forestil dig at spille counter-strike og hver
andet minut glor du ligepludselig op i himlen eller ned i jorden -
irriterende!!)...

Håber du kan bruge det til noget, selv om det lyder som propaganda for
Microsoft. Jeg arbejder ikke for dem, selvom det måske lyder sådan.

Jacob
Fjern NOSPAM for at svare privat.

Fra : Claus

Dato : 21-10-02 08:52

Prøv at se på den nye Logitech MX500 / MX700 mus.

Har MX700 (trådløs og med lader) her, og den reagerer super! Bruger den til
grafisk arbejde.

Claus

Fra : KT

Dato : 22-10-02 06:37