WebSpeed eller ADSL ?
Fra : DeBoss

Dato : 20-10-02 18:03

Hejsa.,..

Jeg skal bestille en linie på 1024/256 til brug hjemme i et netværk mellem 6
lejligheder..
I øjeblikket har vi en alm ADSL linie, men da personen flytter, skal jeg
overtage, og derfor naturligvis oprette en ny linie..

Er der fordele ulemper ved at tage webspeed frem for ADSL ??

Mvh Dennis
--
_________________________________

....Thank God I'm an atheist - Luis Bunuel

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 20-10-02 21:04

> [...]
> overtage, og derfor naturligvis oprette en ny linie..
>
> Er der fordele ulemper ved at tage webspeed frem for ADSL ??

WebSpeed kommer gennem antenne stikket, så jeres antenne forening skal have
en aftale med TDC og opdager de at I deler forbindelsen bliver de ret sure.
Og der er en retur forbindelse fra kunden til TDC, men hvormeget de kan se
der ved jeg ikke.

Jeg ville gå efter en alm ADSL router løsning, men en firewall og en switch.
Det er vi ved at lave hos os.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Jakob Houkjær

Dato : 21-10-02 10:02

"Michael Lund Sørensen" <hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> skrev i en
meddelelse news:b%Ds9.143095$Qk5.5546218@news010.worldonline.dk...

> [...]
se
> der ved jeg ikke.
>
> Jeg ville gå efter en alm ADSL router løsning, men en firewall og en

De fleste udbydere tillader heller ikke deling af ADSL mellem flere
husstande.
________________________
Jakob Houkjær
Jeg repræstenterer med dette indlæg ikke TDC Internet A/S

Fra : Søren Blom

Dato : 21-10-02 12:07

"Jakob Houkjær" <agenten007@yahoo.com> skrev
> De fleste udbydere tillader heller ikke deling af ADSL mellem flere
> husstande.

Det er tilladt at dele en ADSL fra Cybercity alt det man gider mener jeg.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Søren Blom

Dato : 21-10-02 11:05

> [...]
> opdager de at I deler forbindelsen bliver de ret sure.
> Og der er en retur forbindelse fra kunden til TDC, men hvormeget de kan

Det er tilladt at dele en webspeed forbindelse så længe det forgår på samme
adresse.
Her i huset har vi en webspeed forbindelse, som er delt imellem 4 maskine
via en router, hvilket der intet problem er i.
Når man bestiller webspeed bliver man oven i købet spurt om hvor mange
maskiner man skal have på forbindelsen og man får så tildelt ekstra IP
adresser pr. computer til 10 kr. stykket pr. måned. men da vi har købt en
router, så kan vi nøjes med een IP adresse til alle fire maskiner.

Vi havde Netexpress i 2 år før vi skiftet over til Webspeed for 3 uger
siden. Hastighedsmæssigt, så oplever vi ingen forskel på den forbindelse vi
har nu fremfor ADSL forbindelsen, så jeg vil anbefale jer en webspeed
forbindelse, hvis I har mulighed for det, da den forbindelse også er en del
billigere end ADSL.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Søren Blom

Dato : 21-10-02 12:08

Ups, jeg fanget ikke lige det med at forbindelsen skal delen imellem 6
lejligheder

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : DeBoss

Dato : 23-10-02 16:21

Ehh chock... jeg var da totalt sikker på at det var fuldt legalt!

Mener da jeg har set at det er tilladt at lave netværk, og derved var det jo
nærliggende at lave det hos os, da vi aligevel havde netværk imellem os...
og vi faktisk bare er et lille samfund i sig selv *GGGG*
Men det er de jo nok ligeglade med...

Mvh Dennis

"Michael Lund Sørensen" <hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> wrote in
message news:b%Ds9.143095$Qk5.5546218@news010.worldonline.dk...