Problemer med Windows 2000 eller er det HD~
Fra : Familien Østergård

Dato : 20-10-02 15:22

Jeg har den seneste tid haft nogle problemer med min computer...og nu er den
helt gal!!!

Når jeg har installeret Win2000 og den skal boote op kommer den nogle gange
med en fejl, noget med at jeg har et harddiskfejl...

Jeg kører med 2 stk. HELT NYE Western Digital 80GB, 8MB cache i RAID0 (har
også prøvet RAID1)
Mit bundkort er et Abit KT7A-RAID v. 1.0 med nyeste BIOS (A9)...

Ved ikke om det kan være at jeg ikke har strøm nok?!?! 300W til FDD, 3xHDD,
CD-R. DVD, AMD Athlon 1,33Ghz, Silverado CPU-køler...har selvfølgelig prøvet
med så lidt udstyr som muligt på....virkede heller ikke?!

Nogle forslag eller noget information i mangler, så skriv det venligst IKKE
til mailen, men her i gruppen

- Lars

Fra : Thomas

Dato : 20-10-02 16:16

"Familien Østergård" <oestergaard@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
gange
> med en fejl, noget med at jeg har et harddiskfejl...

nu skriver du ikek hvad den eksakte fejl er, MEN jeg havde et prob med min
AMxtor som kører ATA 133 når jeg installerer WIndows XP og problemet hænger
nok også på Win 2K...

den skriver Unmountable Bootdevice og et hang sammen med ATA133 og Via
chipsettet. der skulel de nyeste VIA drivers til, da de understøtter ATA133.
Jeg sætter overførselshastigheden ned på disken i BIOS så den kun kører
ATA100 og kan så godt installere.
Når styresystemet er installeret opdaterer jeg Via driveren og smækker den
igen op påp ATA 133.
Virker hver gang.

Måske er det også det problem der generer dig.

Venligst

Thomas