Scanjet 7400c og SCSI tilslutning.
Fra : Erik Hansen

Dato : 20-10-02 08:24

Hejsa.

Så har jeg fået anskaffet mig en HP Scanjet 7400C. Dog er jeg ikke
tilfreds med hastigheden, når jeg bruge den via min SCSI controler.

Det er to ting som undre mig.

1. Når jeg tilslutter min scanner det eksterne mini centronics stik på
min controler så sker der noget mærkeligt med mindre andre SCSI
enheder.
Jeg har en Adaptec 19160 UW2 SCSI controler med 2 kanler. Den ene
kanal UW (68 pin) sker der ikke noget med, men på den anden kanal (50
pin) opfører de andre enheder sig underligt.
Når min comp. booter viser SCSI biosen hvad der er tilsluttet, samt
hvilken hastighed det er tilsluttet ved, og der plejer CD-ROM og
harddisk at skrive 20.0 (jeg ved ikke om det betyder Mb, men det tror
jeg), og min SCSI brænder skriver 10.
Når jeg tilslutter Scanjet 7400C skriver CD-ROM og harddisk 10.0 og
scanneren skriver 8.0. Hvorfor bliver hastigheden på CD-ROM og
harddisk mindre.?
Når jeg prøver at scanne sker der fejl ind i mellem (specielt ved
opløsning på over 1200 dpi) og CD-ROM drevet prøver at køre selvom der
ingen CD-ROM er i.
Det virker somom der er noget kommunikation fejl. Nogen som har nogen
ider.?
Jeg har snakket med HP's support om dette, men det kender ikke noget
til denne fejl.

2. Når jeg tilslutter mit eksterne SCSI kabel på 2 meter til
computeren og den anden ende ikke er tilsluttet scanneren lavder det
også ged i SCSI controleren, og min computer kan ikke boot (Jeg booter
på UW kanalen) Er det normalt,? jeg tænker at det måske kan være fordi
at kablet ikke er termineret i den anden ende.?

Det er jo svært at finde ud af om det er scanner eller min SCSI
controler som er problemet. Det jeg har kunne konstatere er at når jeg
tilslutter scanneren til USB porten, fungere alt som det skal -
hastigheden er bare langsommere, og det er derfor jeg har købt en
scanner med SCSI interface.

Håber at nogen kan give nogle svar.?

--
....::Hilsen Erik

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 20-10-02 09:37

Erik Hansen wrote:

> Så har jeg fået anskaffet mig en HP Scanjet 7400C. Dog er jeg ikke
> tilfreds med hastigheden, når jeg bruge den via min SCSI controler.

Lyder til problemer med terminering.

Har du terminering på skanneren, og du skal manuelt ændre terminering
på kontrolleren, især hvis du har løst kabel på.

Husk, kun en terminering, i hver yderende af 50 pins forbindelserne.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Erik Hansen

Dato : 20-10-02 14:50

On Sun, 20 Oct 2002 10:36:30 +0200, "Erik G. Christensen"
<egc@FJERNpost1.tele.dk> wrote:

>Har du terminering på skanneren, og du skal manuelt ændre terminering
>på kontrolleren, især hvis du har løst kabel på.

Ifl. HP's support så er der indbygget terminering på skanneren. Jeg
kan heller ikke forstille mig hvordan jeg ellers skulle kunne
terminere den, det vil kræve et specielt kabel, med 3 eller flere stik
på, lige som et fladkabel.

>Husk, kun en terminering, i hver yderende af 50 pins forbindelserne.

Min CD-ROM drev som sidder sidste på det interne kabel er termineret,
så det skulle være iorden.

Har tænkt mig at lave et forsøg med at koble de interne enheder af så
det kun er skanneren som sidder på wide kanalen.

--
....::Hilsen Erik