batteri??
Fra : Ingrid Bitsch

Dato : 20-10-02 07:48

Kære NG
Efter beskeden" CMOS checksum error-defaults loaded" skal jeg skifte
batteriet, men hvordan gør jeg og er det en lille rund flad skinnende dims
som sidder i bundkortet ? i så fald hedder den Panasonic CR 2032, men
hvordan får jeg den op uden at beskadige noget og skal det være en nøjagtig
magen til og hvad koster sådan en.
Ja det er mange spørgsmål men jeg har aldrig været ude for dette problem
før.

Håber en med den fornødne tålmodighed vil forklare det, på forhånd mange tak

Hilsen Ingrid

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 20-10-02 08:03

Ingrid Bitsch wrote:
> men hvordan gør jeg og er det en lille rund flad skinnende dims
> som sidder i bundkortet ? i så fald hedder den Panasonic CR 2032, men
> hvordan får jeg den op uden at beskadige noget

Ja, det er den.
En lille skruetrækker kan sættes ind i en af de to huller i siden, og
så tippes batteriet op over kanten.

>og skal det være en nøjagtig
> magen til og hvad koster sådan en.

Ja, 5 v, tag den med.
Fx. ved en fotohandler, da de også bruges i nogle kameraer, og de
koster svjh 20 - 30 kr.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.