300 Strømforsyning - Belasting
Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 20-10-02 00:53

NG,

Jeg har diverse hardware problemer med min computer og har overvejet om min
strømforsyning ikke kan trække mit hardware og andre ting. Det er en 300.
Jeg aner ikke, hvad PWS trækker på ved en computer, men måske kan i vurdere
det ud fra listen nedenfor der viser, hvad der koblet til.

Som sagt aner jeg ikke, hvad strømforsyningen trækker så måske lyder nogle
af de ting jeg har skrevet på listen fjollet.

Min Computer:
Bundkort
Lydkort
Netkort
Grafikkort
AMD CPU
Køler
Brænder
DVD-Drev
2 harddiske (den ene i en carrier).
1 diskette-drev.
Router
Compact Flash Card Reader
Webcam
PIC-Brænder
Mus
Keyboard
Headphones
Microphone
19" skærm

Best Regards/Med Venlig Hilsen
--Glenn
E-Mail: tyranno@mail.ikasths.dkREMOVETHIS
ICQ# 3806586

Fra : Leony

Dato : 21-10-02 08:45

"Glenn Rasmussen" <tyranno@mail.ikasths.dkREMOVETHIS> skrev i en meddelelse

> Jeg har diverse hardware problemer med min computer og har overvejet om
min
> strømforsyning ikke kan trække mit hardware og andre ting.

Du har ikke rigtig noget unormalt og strømkrævende på din liste.
Måske problemet ligger i at din strømforsyning bare er dårlig. Codegen er
kendt/berygtede for at lave strømforsyninger i den dårlige ende af
kvalitetsskalaen (undskylder på forhånd overfor de 100'er af Codegen-brugere
som aldrig har haft problemer).
Mit råd er at prøve en anden strømforsyning. Du kan måske evt låne en som du
ved ikke giver problemer (evt fra et lignende setup som dit).

> Som sagt aner jeg ikke, hvad strømforsyningen trækker så måske lyder nogle
> af de ting jeg har skrevet på listen fjollet.

Det der trækker mest er cpu og harddiske (især under opstarten).

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Peter Clausen

Dato : 21-10-02 11:48

Jeg vil skam gerne give dig ret i at Codegen laver dårlige strømforsyninger,
utrolige dårlige PSW'er.

Mvh

Peter

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 21-10-02 15:15

Leony,

>...Codegen er kendt/berygtede for at lave strømforsyninger i den dårlige
ende af kvalitetsskalaen...

En 300w PSW'er er ikke blot en 300w PSW'er? Troede ærlig talt, at det bare
var det *g*.

Næste gang vil jeg da så overveje at købe et andet kabinet. Hvad kan du
anbefalde? Det skal være maxi-tower.

Fra : Leony

Dato : 22-10-02 07:57

> En 300w PSW'er er ikke blot en 300w PSW'er? Troede ærlig talt, at det bare
> var det *g*.

Der findes gode og dårlige komponenter.
Billige komponenter behøver ikke være dårlige, men ofte kan det betale sig
at give lidt ekstra.
9 ud af 10 gange får man hvad man betaler for.

> Næste gang vil jeg da så overveje at købe et andet kabinet. Hvad kan du
> anbefalde? Det skal være maxi-tower.

Chieftec er glimrende kabinetter og strømforsyninger.
(de samme kabinetter fåes også som Antec og Thermaltake).