Ny harddisk
Fra : TM

Dato : 19-10-02 23:33

Hej NG

Jeg står over for at skulle anskaffe mig en ny HD. Hvilken ville I vælge?
Det skal være ca en 80 GB, men jeg overvejer også en 120 GB. Hvad synes I?

--
MVH
TM

"Når man mailer til en fange, må man så vedhæfte en fil...?"
Citat Thomas Wivel

Fra : Michael Nielsen

Dato : 19-10-02 23:36

TM wrote:
> [...]
> Hvad synes I?
>
> "Når man mailer til en fange, må man så vedhæfte en fil...?"

Hvis det er IDE - WD med 8mb cache. De kører så hurtigt, så stabilt. så
støjsvagt De er blevet test på MB's der understøtter IDE133 - så matcher
de SCSI

Jeg har en 80'er som kører perfekt, en af mine venner har 4 stk 120 der også
kører perfekt. De to sidder i RAID og det er også helt perfekt

-Michael

Fra : TM

Dato : 19-10-02 23:48

"Michael Nielsen" <michaelnielsen2002@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
også
> kører perfekt. De to sidder i RAID og det er også helt perfekt

Er der et/nogle bestemte mærker du vil anbefale?

Fra : Martin K

Dato : 19-10-02 23:54

> Er der et/nogle bestemte mærker du vil anbefale?

Det er da lige det Michael Nielsen gør! WD = Western Digital Caviar serien
med 8 MB cache...

Jeg selv har ganske gode erfaringer med Seagate Barracuda IV ATA Fluid...

--
Martin K

Fra : TM

Dato : 20-10-02 00:14

> Det er da lige det Michael Nielsen gør! WD = Western Digital Caviar serien
> med 8 MB cache...

Undskylder - det er vist mig der ikke er helt vågen. Må også hellere se af
at komme i seng - skal møde på arbejde om 4 timer...

> Jeg selv har ganske gode erfaringer med Seagate Barracuda IV ATA Fluid...

Jeg kigger på de forskellige forslag (og priser)

Mvh
TM

Fra : Michael Nielsen

Dato : 20-10-02 00:16

TM wrote:

> Undskylder - det er vist mig der ikke er helt vågen. Må også hellere
> se af at komme i seng - skal møde på arbejde om 4 timer...

Så er det da vist bedst at lade være 3 timers søvn ødelægger hele
kroppen

-michael

Fra : Michael Nielsen

Dato : 20-10-02 00:05

TM wrote:
> Er der et/nogle bestemte mærker du vil anbefale?

Der er vist ikke den store forskel på Seagates, Maxtors og Western Digitals
80gb fluid harddiske - så det er lidt et religionsspørgsmål.

Men alligevel - en Western Digital kan fåes med 8mb cache, hvor de andre kun
har 2mb cache - det giver en del mere fart.

En 120gb Western Digital har 3 plader hvor en 80'er har to plader - derfor
vil en 120gb være hurtigere end en 80. Så det aller hurtigste du kan få lige
nu, er faktisk en 120 GB Western Digital med 8mb cache

-michael

Fra : TM

Dato : 20-10-02 00:14

> [...]
lige
> nu, er faktisk en 120 GB Western Digital med 8mb cache

OK - tror jeg, at jeg vil seriøs overveje.

Mvh
TM

Fra : Michaelbs

Dato : 20-10-02 12:13

fedt nok.... jeg er lige blevet overbevist om hvilken HD jeg skal købe..(WD
120gb) thanx... men kan nogen fortælle hvordan man installerer den?? nogen
der har en vejledning eller et link til hvordan man rent fysisk sætter den
til?? Jeg kigger i manualene til mit ecs k7s5a bundkort, men kan ingen
steder finde om det understøtter så stor en HD..??
Hvad gør man så bagefter?? skal der installeres styresystem på den? jeg har
xp på min alt for fyldte 40 GB Harddisk..hvordan gør man PC'en modtagelig
overfor HD nr 2?? Hjælp modtages med taknemmelighed...
mvh Michael

Fra : Klaus

Dato : 20-10-02 18:48

"Michaelbs" <michaelschou@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> xp på min alt for fyldte 40 GB Harddisk..hvordan gør man PC'en modtagelig
> overfor HD nr 2?? Hjælp modtages med taknemmelighed...

http://www.pc-care.dk/index.asp?P=/Harddisk/harddisk.asp
Klaus

Fra : TM

Dato : 20-10-02 22:51

> [...]
> xp på min alt for fyldte 40 GB Harddisk..hvordan gør man PC'en modtagelig
> overfor HD nr 2?? Hjælp modtages med taknemmelighed...

Ikke særlig svært. Der går sikkert to kabler fra bundkort - et til HD, og et
til cd-dreve. Så følger du fx HD kablet og derpå er der et stykke plastik ud
kan sætte ind i din nye HD. Derudover skal du bruge noget strøm - hvis ikke
er er nogen ledige må du anskaffe dig en "strømtyv", så HD'en kan få noget
strøm. Derudover kan det godt være at du skal have jumpet din ny HD til at
være Slave - men det kan du læse på den.
Når du har gjort det går ud ind i BIOS, og finder den der ved at opdatere
(kan ikke lige huske hvilken menu)

MVH
TM

PS.: Hvis der er noget jeg har glemt eller mangler, må andre lige sige til.

Fra : Dr. Ralph

Dato : 23-10-02 02:52

>Der er vist ikke den store forskel på Seagates, Maxtors og Western Digitals
>80gb fluid harddiske - så det er lidt et religionsspørgsmål.

æhhhhh.......western digital har aldrig lavet fluid diske.
De påstår de vil lave en fluid udgave af deres nye 200 GB 200BB - men
den er ikke kommet i andet end traditionel ball bearing endnu.

_________________
Kind regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : C A

Dato : 20-10-02 12:00

> Hvis det er IDE - WD med 8mb cache. De kører så hurtigt, så stabilt. så
> støjsvagt De er blevet test på MB's der understøtter IDE133 - så
matcher
> de SCSI

Hvis du dermed mener, at ide133 7200 rpm er lige så hurtige og stabile som
fx min ibm 15000 rpm scsi disk tror jeg du tager fejl...

fx er average seek time på min hd 3.4 ms - på WD er dem 8.9 !!!

Fra : John Doe

Dato : 19-10-02 23:49

TM wrote:
> [...]
> Hvad synes I?
>
> "Når man mailer til en fange, må man så vedhæfte en fil...?"

Klart en Barracuda IV 80 GB Fluid!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

John

Fra : TM

Dato : 20-10-02 00:15

> Klart en Barracuda IV 80 GB Fluid!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nogen speciel grund?

Fra : John Doe

Dato : 20-10-02 00:30

TM wrote:

> Nogen speciel grund?

Hmm... Jeg har den selv og er ovenud tilfreds!!!! Den er hurtigt, pålidelig
og støjsvag...

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 21-10-02 20:01

"TM" <Tomra@(Nospam)stofanet.dk> wrote in message
> Jeg står over for at skulle anskaffe mig en ny HD. Hvilken ville I vælge?

Det er utroligt... Der findes en gruppe specielt til diskussion af
harddiske... Men nej, det kan folk ikke finde ud af...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Michaelbs

Dato : 22-10-02 17:49

> Det er utroligt... Der findes en gruppe specielt til diskussion af
> harddiske... Men nej, det kan folk ikke finde ud af...

øøh.. hvad hedder den gruppe??
michael>

Fra : Dr. Ralph

Dato : 23-10-02 02:53

>øøh.. hvad hedder den gruppe??
>michael>

dk.edb.hardware.drev

_________________
Kind regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 23-10-02 08:26

"Michaelbs" <michaelschou@oncable.dk> wrote in message
> øøh.. hvad hedder den gruppe??

Ved du hvordan du bruger Usenet?

Fra : Mikkel Nygaard Hanse~

Dato : 21-10-02 20:58

Jeg stod selv og skulle købe HDD her for noget tid siden.

Jeg købe en Seagate Fluid 80GB 7200rpm ide100

Den er nice.. og lydløs. den lamer sgu ik meget. Helt klart pengene værd
(900,- ca.)

Jeg ville ikke købe IBM. Har hørt de har mange fejl og mange har problemer
med dem.

Yesh.. Mikkel.