katte og tandbørstning
Fra : marianne hellemose

Dato : 19-10-02 21:44

Der er lige en snak om tandbørstning på en af mine
lister, en af dem fortalte at hendes kat var meget glad for tandbørsten og
hun mente at det var fordi hun havde
alle kattens ting i en lille skuffe, også en pose tørret
katteurt, så tandbørsten lugtede af katteurt og er dermed
"indbydende" for katten, måske et råd I der børster
tænder på kattene, kan bruge

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Gitte J. Lock

Dato : 22-10-02 11:21

Tak for rådet Marianne - det er jo absolut aktuelt for os med Sambamissens
kroniske mundhulebetændelse :o /
Må prøve det med Sambas fine nye røde babytandbørste ... når vi når til at
bruge tandbørste. Har endnu kun bevæget os dertil, hvor hendes tænder i
overmunden gnubbes meget forsigtigt med en finger med tandpasta (fortyndet
med vand). Sømposerne holder hun nogenlunde i ro nu, hun piver ikke mere og
hun er også begyndt at sove ovenp min dyne igen... jeg er tilgivet!
På fredag skal vi til dyrlægeeftertjek/konsultation. Mundhulebetændelsen er
jo mere eller mindre væk lige nu, men vi kan jo desværre forvente at det
vender tilbage, så vi skal have en snak om eventuelle behandlingsmuligheder
og forebyggelse.
Kan bare glæde os over at bekymringen for FAIDS eller FELV viste sig
uberettiget ... men af samme grund vil kæresten - hvis vi nogensinde skulle
have ny kat igen - købe racemis med stamtavle en anden gang. Han orker bare
ikke endnu engang at skulle have en kronisk syg mis i huset.
Vil straks lægge tandbørsten ned tik vores importerede amerikanske katteurt

-gitte