Realtek 8321 PCI kort og Windows XP
Fra : Michael Nielsen

Dato : 19-10-02 21:02

Er der nogen der kan få denne kombination til at du?

Jeg har læst at ofte dur standarddriverne fra Microsoft ikke, men selv når
jeg bruger dem fra Realteks hjemmeside vil det ikke funke. Det kan da ikke
passe jeg skal installere win2k for det vil du?

Jeg vil godt høre hvilken driver I bruger, og hvor jeg kan finde den

-Michael

Fra : Sune Storgaard

Dato : 19-10-02 21:13

I news:aosdom$cbo$1@sunsite.dk
skrev Michael Nielsen dette:
<cut alt>
realtek 8321 ?
Er jeg gået glip af noget eller har du lavet en typo?

--
Venlig hilsen
Sune Storgaard

Fra : Michael Nielsen

Dato : 19-10-02 21:58

Sune Storgaard wrote:
> I news:aosdom$cbo$1@sunsite.dk
> skrev Michael Nielsen dette:
> <cut alt>
> realtek 8321 ?
> Er jeg gået glip af noget eller har du lavet en typo?

8139

-michael

Fra : Sune Storgaard

Dato : 19-10-02 22:09

I news:aosh19$orc$1@sunsite.dk
skrev Michael Nielsen dette:

> 8139
Se det er jo en chip man kender :)
Har selv et kort baseret på 8139 i min XP spand, og den virkede fint med
standard driveren.
Testede lige med driveren fra
ftp://152.104.125.40/cn/nic/rtl8139abcd8130810xseries/winxp-8139(504).zip
(serveren er lidt langsom....)

Den virkede også fint, bare pak skidtet ud et sted og opdater den manuelt
fra enheds håndtering..
Hvilke fejl får du?

--
Venlig hilsen
Sune Storgaard

Fra : Michael Nielsen

Dato : 19-10-02 23:32

Sune Storgaard wrote:
> [...]
> 8139(504).zip (serveren er lidt langsom....)
>
> Den virkede også fint, bare pak skidtet ud et sted og opdater den

At der absolut intet sker Det installeres fint, ingen fejlmeddelelser -
men heller ingen kommunikation ud af kortet Jeg har testet det i 2
PC'ere med XP - dog installeret fra samme skive - dutter ikke. Smed det i en
W2k - det virkede ASAP

-Michael

Fra : Sune Storgaard

Dato : 19-10-02 23:41

I news:aosmgj$h46$1@sunsite.dk

> [...]
> har testet det i 2 PC'ere med XP - dog installeret fra samme skive -
> dutter ikke. Smed det i en W2k - det virkede ASAP

"spøjst" :)
kan du diagnosticere kortet, eller er det rent netværksmæssigt at der ikke
er kommunikation?
Kom i tanke om at første gang jeg installerede den anden driver, så lavede
den et rollback, har du set om det rent faktisk er den anden driver den
bruger? Kunne godt ske at xp stædigt mener at den anden driver er bedre..?

Flyt kortet i et andet pci slot, prøve en ældre driver, geninstallere
netværket er mine næste bud, men det må du rode med, jeg vil i seng ! :)

--
Venlig hilsen
Sune Storgaard

Fra : Michael Nielsen

Dato : 19-10-02 23:45

Sune Storgaard wrote:
> I news:aosmgj$h46$1@sunsite.dk

> "spøjst" :)
> kan du diagnosticere kortet, eller er det rent netværksmæssigt at der
> ikke er kommunikation?
Intet rent netværksmæssigt

> [...]
> lavede den et rollback, har du set om det rent faktisk er den anden
> driver den bruger? Kunne godt ske at xp stædigt mener at den anden
Der er kun en inde. Prøvede at lave en roll-back

> Flyt kortet i et andet pci slot, prøve en ældre driver, geninstallere
> netværket er mine næste bud, men det må du rode med, jeg vil i seng !
> :)
Sætter jeg mit 3Com istedet, funker det perfekt

-Michael

Fra : Michael Nielsen

Dato : 20-10-02 11:56

Michael Nielsen wrote: