Mus: er 2000 fps = 2000 dpi ?
Fra : Morten

Dato : 19-10-02 19:26

Hejsa

Noget der undre mig er at en Razor Boomslang 2000 mus koster 8 - 900,- og
som navnet siger har den en følsomhed på 2000 dpi ... og man snakker også om
at det er den bedste spillemus osv. fordi den er så følsom...

Men samtidig sælger Microsoft deres Wireless Optical Mouse (Blue) med en
følsomhed på 6000 fps til bare 400,-

Er Microsofts mus virkelig 3x så følsom som den anden, eller er fps og dpi 2
forskellige enheder ?...i så fald, hvordan kan man omregne dem ?

/Morten

Fra : Bulldog

Dato : 19-10-02 21:30

"Morten" skrev d. 19-10-02 19:26 dette indlæg :
> [...]
dpi 2
> forskellige enheder ?...i så fald, hvordan kan man omregne dem ?

Det er 2 forskellige enheder.
fps= frames per second = billeder pr sekund
dpi= dots per inch = prikker pr tomme

Der er ( ifølge min ringe viden ) ikke nogen måde at omregne det på, da
det er 2 helt forskellige størrelser.
Det ville svare til at sætte lagkage og vandcykler op mod hinanden.

http://www.kandu.dk/