Er leveringstiderne på ADSL exploderet?
Fra : Cubus

Dato : 19-10-02 19:07

Jeg har grund til at tro, at leveringstiderne på ADSL, det gælder rå
kobber såvel som delt rå kobber og TELE2s og TDCs produkter,
er blev sat kraftigt i vejret inden for den sidste måneds tid. Jeg har
imidlertid intet hørt om det og står ikke selv for at skulle bestille
noget. Har nogen bemærket noget? (blot nysgerrig)

--
Cubus
http://cubus.adsl.dk/

Fra : Per.K

Dato : 19-10-02 22:31

"Cubus" <cubus@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> imidlertid intet hørt om det og står ikke selv for at skulle bestille
> noget. Har nogen bemærket noget? (blot nysgerrig)

Get2Net har forlænget deres test periode indtil 1 januar.
Det er vel for at få alle med der har bestilt.

Venligst Per

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 19-10-02 22:48

> [...]
> imidlertid intet hørt om det og står ikke selv for at skulle bestille
> noget. Har nogen bemærket noget? (blot nysgerrig)

Tjaaa. Det kunne jo være fordi at alle indlejede Eliktrikere er opsagt..??

Så nu er det kun TDC Teknikere og en håndfuld TDC Eliktrikere der laver
det..

Fra : Cubus

Dato : 19-10-02 22:53

"Henrik Sørensen" <snurredk{REMOVE THIS}@phreaker.net> skrev

> Tjaaa. Det kunne jo være fordi at alle indlejede Eliktrikere er opsagt..??

Det kunne meget vel være årsagen, men det undrer mig at ingen har
bemærket noget som helst, det var trods alt i størrelsesordenen 300
mand på landsplan efter mine oplysninger.

--
Cubus
http://cubus.adsl.dk/

Fra : Lars H. Fischer

Dato : 20-10-02 10:23

"Henrik Sørensen" <snurredk{REMOVE THIS}@phreaker.net> wrote in message

> Tjaaa. Det kunne jo være fordi at alle indlejede Eliktrikere er opsagt..??
>

> Så nu er det kun TDC Teknikere og en håndfuld TDC Eliktrikere der laver
> det..

Er det et bekræftet rygte eller er det bare en formodning...???? Så må der
sgu være nogen TDC teknikere, der kan gå hen og få meget travlt

Hilsen
Lars H. Fischer

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 20-10-02 12:23

"Lars H. Fischer" <newsgroup@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> "Henrik Sørensen" <snurredk{REMOVE THIS}@phreaker.net> wrote in message

> Er det et bekræftet rygte eller er det bare en formodning...???? Så må der
> sgu være nogen TDC teknikere, der kan gå hen og få meget travlt

Særdeles bekræftet, ja de får temmelig travlt.

Henrik...

Fra : Jesper Skriver

Dato : 20-10-02 12:33

On Sun, 20 Oct 2002 13:22:41 +0200, Henrik Sørensen wrote:

> "Lars H. Fischer" <newsgroup@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Særdeles bekræftet, ja de får temmelig travlt.

Mig bekendt har man samtidigt omrokeret, sådan at flere folk nu er
allokeret til opgaven.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Olsen

Dato : 20-10-02 22:30

> Mig bekendt har man samtidigt omrokeret, sådan at flere folk nu er
> allokeret til opgaven.

Men de nye folk skal først læres op af de eksisterende folk!

Fra : Jesper Skriver

Dato : 20-10-02 23:01

On Sun, 20 Oct 2002 23:30:24 +0200, Olsen wrote:

> Men de nye folk skal først læres op af de eksisterende folk!

Det er klart, men nu er det jo ikke ligefrem rocket science at
installere en ADSL linie, specielt ikke for folk som er vandt til at
færdes i et krydsfelt.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 21-10-02 09:56

"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> skrev i en meddelelse

> Det er klart, men nu er det jo ikke ligefrem rocket science at
> installere en ADSL linie, specielt ikke for folk som er vandt til at
> færdes i et krydsfelt.

Nej men det er mere det at de ALDRIG har mødt en kunde før,
og at de vel er omkring 50'erne eller der over... Personligt syntes jeg
det er at presse citronen en tand for meget.. ! :-/

Fra : Gustaf Serve

Dato : 21-10-02 10:00

"Henrik Sørensen" <snurredk{REMOVE THIS}@phreaker.net> skrev:

[om oplæring af nye ADSL installatører]
>og at de vel er omkring 50'erne eller der over... Personligt syntes jeg
>det er at presse citronen en tand for meget.. ! :-/

Det var dog en ufattelig asocial holdning at have.

--
Gustaf Serve

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 21-10-02 12:35

"Gustaf Serve" <nospam@serve.dk> skrev i en meddelelse
> "Henrik Sørensen" <snurredk{REMOVE THIS}@phreaker.net> skrev:
>
> [om oplæring af nye ADSL installatører]
>
> Det var dog en ufattelig asocial holdning at have.

De syntes sku da selv at det er for meget.!

Fra : Gustaf Serve

Dato : 21-10-02 13:02

>De syntes sku da selv at det er for meget.!

Synes de selv, at det er for meget, at de er omkring 50'erne eller
derover?

--
Gustaf Serve

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 21-10-02 13:40

> Synes de selv, at det er for meget, at de er omkring 50'erne eller
> derover?

Nåå på den måde Nej at sende nogen ud og udfører noget arbejde de
aldrig har prøvet i 30år eller hvad de nu end har været i firmaet..

Det har intet med at gøre at de er for gamle, nej bare at TDC byder deres
ældre
kolegaer sådan en behandling.. Men det skal da siges at der er nogen af dem
der tager udfordringen op, det tager jeg hatten af for..!

Henrik..

Fra : Jesper Skriver

Dato : 21-10-02 19:06

On Mon, 21 Oct 2002 12:39:31 GMT, Henrik Sørensen wrote:

> "Gustaf Serve" <nospam@serve.dk> skrev i en meddelelse

> Nåå på den måde Nej at sende nogen ud og udfører noget arbejde de
> aldrig har prøvet i 30år eller hvad de nu end har været i firmaet..

TDC er en forretning som skal tjene penge, og TDC's forretning har
ændret sig en hel del de sidste 30 år, så det er ganske naturligt at der
er behov for at løse andre opgaver, end for 30 år siden, så jeg kan ikke
se problemet.

Faktisk synes jeg TDC har været MEGET langsomme til at komme igang med
processen.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 22-10-02 06:01

> [...]
> ændret sig en hel del de sidste 30 år, så det er ganske naturligt at der
> er behov for at løse andre opgaver, end for 30 år siden, så jeg kan ikke

Tjoo, men det er stadig forkert at behandte ældre medarbejdere på sådan en
måde,
de har aldrig i deres liv beskæftiget sig med Installation på nogen måde...

Så hellere nyansætte teknikere, der kender noget til evt. EDB eller tekniken
i det
mindste.. Men nej de vil sku hellere spare penge..!

> Faktisk synes jeg TDC har været MEGET langsomme til at komme igang med
> processen.

Med at omskole dem.? Eller hur.?

Henrik..

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 22-10-02 07:04

"Henrik Sørensen" <snurredk{REMOVE THIS}@phreaker.net> skrev i en
meddelelse news:UX4t9.2140445$G9.251229@news.easynews.com...
> [...]
sådan en
> måde,
> de har aldrig i deres liv beskæftiget sig med Installation på nogen

Det er jo ikke tilfældet. Hvor har du dine oplysninger fra?
Der er primært flyttet fra Erhverv til Privat. Primært for at undgå
fyringer.

> Men nej de vil sku hellere spare penge..!

Tror du folk med stor anciennitet er billigere?

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 22-10-02 14:45

> [...]
> sådan en
>
> Det er jo ikke tilfældet. Hvor har du dine oplysninger fra?

Internt.

> Der er primært flyttet fra Erhverv til Privat. Primært for at undgå
> fyringer.

Det er da tilfældet, man flytter folk eksempelvis fra "Under jorden" til
installation..
Det er de da bestemt ikke tilfreds med selv, jeg ved godt er der er gået
noget over
fra Erhverv friviligt.. Men tænk på dem der er prikket til det.. :-/

Det syntes jeg personligt er frækt...

Well... Tror ikke denne diskotion skal forsætte her, hellere internt..
Mail mig hellere...

Henrik...

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 22-10-02 15:28

"Henrik Sørensen" <snurredk{REMOVE THIS}@phreaker.net> skrev i en
meddelelse news:lDct9.1332749$P95.134648@post-03.news.easynews.com...
> Well... Tror ikke denne diskotion skal forsætte her, hellere internt..
> Mail mig hellere...

Det er dig der har bragt diskussionen på bane i offentligt forum. Vil du
diskutere eller ej?

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Jesper Skriver

Dato : 22-10-02 08:57

On Tue, 22 Oct 2002 05:00:36 GMT, Henrik Sørensen wrote:

> [...]
> Installation på nogen måde...
>
> Så hellere nyansætte teknikere, der kender noget til evt. EDB eller

Og fyre de ældre ansatte, fordi man ikke har arbejde til dem ? Det ville
da om noget være usocialt.

> Men nej de vil sku hellere spare penge..!

En 20 årig knægt skal med garanti have mindre i løn, end den som har
været ansat i 30+ år.

> Med at omskole dem.? Eller hur.?

Med at få en effektiv udnyttelse af den arbejdskraft man har.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Martin Christiansen

Dato : 20-10-02 17:51

> [...]
> imidlertid intet hørt om det og står ikke selv for at skulle bestille
> noget. Har nogen bemærket noget? (blot nysgerrig)

Jeg fik min linie tilsluttet i onsdags, 8 dage efter jeg havde bestilt. Det
er TDC NE med "gør det selv" tilslutning, så de skulle kun ændre i
centralen. Men det gik nu hurtigt. Bestilt tirsdag aften, modem og
skillefilter kunne hentes lørdag på posthuset og ændringen i centralen skete
den efterfølgende onsdag.

Mvh - Martin