Kramnik vs Deep Fritz (computerskak)
Fra : Peter Knutsen

Dato : 19-10-02 18:28

Da emnet for nylig har været diskuteret herinde, vil jeg lige
gøre opmærksom på at ovenstående match er slut. Den endte uaf-
gjort.

< http://www1.dr.dk/nyheder/udland/article.jhtml?articleID=70063 >

--
Peter Knutsen

Fra : Per A. Hansen

Dato : 20-10-02 21:56

Peter Knutsen <peter@knutsen.dk> skrev i en

> Da emnet for nylig har været diskuteret herinde, vil jeg lige
> gøre opmærksom på at ovenstående match er slut. Den endte uaf-
> gjort.

Ja - Kramnik førte ellers 3 - 1/2 en overgang, men fik så lyst til at
ofre lidt materiale i et angreb - det skal man ikke gøre overfor en
maskine der beregner alle muligheder ca. 20 træk frem.

Per A. Hansen

Fra : Henning Makholm

Dato : 20-10-02 22:12

Scripsit "Per A. Hansen" <xxper.hansen@get2net.dk>

> Ja - Kramnik førte ellers 3 - 1/2 en overgang,

Jeg er ikke så velunderrettet om pointsystemet i skakkonkurrencer, men
skal summen af de to parters point ikke altid være et helt tal?

--
Henning Makholm "*Tak* for de ord. *Nu* vinker nobelprisen forude."

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 21-10-02 13:24

Henning Makholm wrote:

> Scripsit "Per A. Hansen" <xxper.hansen@get2net.dk>

> Jeg er ikke så velunderrettet om pointsystemet i skakkonkurrencer, men
> skal summen af de to parters point ikke altid være et helt tal?

Jo. Stillingen var 2 1/2 - 1/2.

-Claus

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 21-10-02 13:23

Henning Makholm wrote:

> Scripsit "Per A. Hansen" <xxper.hansen@get2net.dk>

> Jeg er ikke så velunderrettet om pointsystemet i skakkonkurrencer, men
> skal summen af de to parters point ikke altid være et helt tal?

Jo.

Sejr: 1 point
Remis: ½ point
Tab: 0 point