Bootdisk til biosupgrade
Fra : Martin K

Dato : 19-10-02 18:20

Hey der...

Jeg har en del performenceproblemer med min maskine. Har et Asus A7A266-E
mobo, som jeg tænkte at prøve at upgrade BIOSen på. I min mobo-manual står
der, at man skal lave et bootbar floppy ved at skrive c:/>format a:/s. Jeg
kører win2000 og den bliver ved med at sige:

ugyldig parameter - /s

Hvad gør man så?

--
Martin K

Fra : Sune Storgaard

Dato : 19-10-02 18:38

I news:aos48l$6b4$1@sunsite.dk

henter en på www.bootdisk.com eller læser manualen :)

--
Venlig hilsen
Sune Storgaard

Fra : Martin K

Dato : 19-10-02 18:42

Sune Storgaard wrote:
> henter en på www.bootdisk.com eller læser manualen :)

Jeg har skam læst manualen, og der stod følgende fremgangsmåde. mht.
bootdisk.com, skal det ikke være en bestemt bootdisk. Man kan jo ikke bare
bruge en Win98 bootdisk, idet den indlæser alt muligt bras man ikke rigtig
kan bruge...

--
Martin K

Fra : JBF

Dato : 19-10-02 20:01

> [...]
> bootdisk.com, skal det ikke være en bestemt bootdisk. Man kan jo ikke
> bare bruge en Win98 bootdisk, idet den indlæser alt muligt bras man

På bootdisk.com er der en passende til formålet med navnet DrDflash Disk For BIOS Flashing - No Drivers.

---

Fra : Martin K

Dato : 19-10-02 20:31

JBF wrote:
> På bootdisk.com er der en passende til formålet med navnet DrDflash
> Disk For BIOS Flashing - No Drivers.

Det var lige det... jeg prøver den...

--
Martin K

Fra : Martin K

Dato : 19-10-02 20:56

Martin K wrote:
[ Upgrade af BIOS ]

Jeg takker mange gange for hjælpen. Nu kører jeg med nyste BIOS

--
Martin K

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 21-10-02 09:03

Martin K wrote:

> ugyldig parameter - /s
>
> Hvad gør man så?

Så vidt jeg husker skal parameterne stå før navnet på mediet, der skal
formateres.
Prøv:

format /s a:
eller
format -s a:

hvis det ikke hjælper så:
format -?

PS. Hvorfor er der ikke "man sider" i windows?

--
/kenne
En klog mand sagde engang, at statistik var som en bikini.