MS Windows
briani 27239
Windows Xp og Messenger
Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 19-10-02 15:52

Hej

Jeg har opgraderet til Windows Xp SP1 hvor det nu skulle være muligt at
fjerne Windows Messenger fra systemet. Går man ind i Add/remove Windows
Components kan man da også hakke den ud. Den er der bare stadigvæk og lægger
sig nede i System Tray når jeg åbner Outlook. Jeg vil gerne have den på
maskinen (da min kæreste bruger den i sin egen profil), jeg gider bare ikke
have den liggende i min profil. Hvordan slipper jeg af med den?
Jeg kan også se at de har tilføjet det der hedder "Program Access &
Defaults" hvor jeg også har prøvet at rode med at få messengeren væk, men
den er desværre meget påholdende! Er der nogen der kan forklare systemet i
PA&D? Jeg vil gerne have Trillian som standard Messenger-program, men det
kan man jo ikke vælge!

Mikkel Selsøe Sørensen

Fra : sls

Dato : 19-10-02 17:48

> [...]
> PA&D? Jeg vil gerne have Trillian som standard Messenger-program, men det

I outlook express kan du slå "log automatisk på messenger" fra, i
funktioner/indstillinger/general , hvis det kan hjælpe dig?

Mvh sls

Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 19-10-02 18:29

"sls" <slsFJERN@sol.dk> wrote in message

> lægger
> ikke
> >

> I outlook express kan du slå "log automatisk på messenger" fra, i
> funktioner/indstillinger/general , hvis det kan hjælpe dig?

Det har jeg skam også gjort. Messengeren ligger bare idle (altså uden at
være logget på), nede i systrayen. Man kan heller ikke lukke den mens
Outlook Express er åbent fordi den siger at OE er afhængig af den.

Mikkel Selsøe Sørensen

Fra : Hans

Dato : 20-10-02 14:16

"Mikkel Selsøe Sørensen" <spandikl@hotmail.com> wrote in message

> Det har jeg skam også gjort. Messengeren ligger bare idle (altså uden at
> være logget på), nede i systrayen. Man kan heller ikke lukke den mens
> Outlook Express er åbent fordi den siger at OE er afhængig af den.

Dit problem er at Messinger har nøgler i registreringsdatabasen i
brugerprofilen "All users", og derfor er det alt eller intet.

I må derfor tage en beslutning om Messinger skal være på maskinen eller ej.

Typisk MS, men sådan er det nu altså indrettet.

Hvis du vil af med Messinger en gang for alle, så kør denne kommando i Kør
menuen:

rundll32 advpack.dll,LaunchINFSection %WinDir%\inf\msmsgs.inf,BLC.Remove

men husk at afslutte Messinger forinden.

--
mvh, Hans

Fra : Henrik Johansen

Dato : 22-10-02 12:34

Afinstaller Windows Messenger

1. Gå til C:\windows\inf\

2. Åben sysoc.inf

3. Find

msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,hide,7

fjern så hide fra sætningen så det ser sådan her ud

msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,,7

4. Gem filen og luk den

5. Gå nu til tilføj og fjern programmer under Windows tilføj/fjern
Komponenter

6. Nu skal du genstarte computeren

HJ