Skal dele en Net ekspress (TDC) forbindels~
Fra : Jespo

Dato : 19-10-02 13:23

Jeg skal for en bekendt dele hans Net eksperess forbindelse
ud til 2 pc'er...

Her hos mig selv bruger jeg en swits på min
forbindelse fra mit lokale kabeltv-selskab (dynamisk IP)
og er på "så snart jeg tænder min maskine"
skal altså ikke logge på, som ved brug af modem.

Hos min bekendte står et kabelmodem og en router som var med
da han fik sin nye forbindelse men routeren kan han ikke
få til at virke.. og køre derfor direkte fra modem til pc'en

Jeg håbede på at den ekstra swits jeg
har liggende kan løse hans problem....
men kan den det - eller er man tvunget til at bruge router ????

Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-02 15:09

"Jespo" <jespo@FJERNnypost.dk> skrev..."

> [...]
>
> Jeg håbede på at den ekstra swits jeg
> har liggende kan løse hans problem....
> men kan den det - eller er man tvunget til at bruge router ????

Switchen er IKKE nok, kablet fra modemet skal igennem en router og så etv.
gennem en switch for at du kan dele forbindelse - men hvorfor virker
routeren ikke ? Idet han betaler en månedlig afgift for den ville jeg da i
hvert fald undersøge hvad der er galt med den, og nu ikke mindst hvor den er
påkrævet for at få forbindelsen til at virke :)

mvh

Peter Farsinsen

Fra : Calle.

Dato : 19-10-02 19:10

Jespo wrote:
> [...]
>
> Jeg håbede på at den ekstra swits jeg
> har liggende kan løse hans problem....
> men kan den det - eller er man tvunget til at bruge router ????

Det kommer an på, om habn har statisk eller dynamisk IP. Ved statisk er du
nød til at bruge en router

--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-02 20:26

"Calle." <Calle@jyde.dk> skrev..."

> Det kommer an på, om habn har statisk eller dynamisk IP. Ved statisk er du
> nød til at bruge en router

"Habn" ?

NetExpress er en PPPoE forbindelse, ergo for at oprette fobindelsen skal man
"logge på" TDC's netværk, muligt at du kan dele kablet fra modemet med en
switch, men stadig skal du installere PPPoE softwaren på hver PC, og kun een
PC kan være logget på af gangen :)

mvh

Peter Farsinsen

Fra : Calle.

Dato : 20-10-02 00:24

[7741]Peter Farsinsen wrote:
> "Calle." <Calle@jyde.dk> skrev..."

> "Habn" ?
>
> NetExpress er en PPPoE forbindelse,

Jeg overså, at det var netexpress der var tale om.

--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : JSH \(9800\)

Dato : 19-10-02 22:56

Hvis man får fat i en router kan den vel lave hele opkaldsproceduren,
således at man blot konfigurerer sine pc-ere til at koble op via LAN?
Jeg har set routere, der kunne lave opkald via PPoe - ikke?

Fra : Calle.

Dato : 20-10-02 00:26

JSH (9800) wrote:
> Hvis man får fat i en router kan den vel lave hele opkaldsproceduren,
> således at man blot konfigurerer sine pc-ere til at koble op via LAN?
> Jeg har set routere, der kunne lave opkald via PPoe - ikke?

Ja det kan min dlink 804 ihvertfald

--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Jespo

Dato : 20-10-02 15:58

Takker for de mange indlæg..
Vi prøver at få hans router til at virke.

Jesper