et regnestykke
Fra : Jan Kristensen :o\)

Dato : 19-10-02 12:18

Hej NG

jeg har et lille problem med et regneskykke. Problemet er at jeg skalk
lægger to tal sammen.
En fra en session(ialt) med en request.form("antal")

Hvis session(ialt) = 6 og request.form("antal") = 5 bliver resultatet 65.
Koden er " session(ialt) = request.form("antal") + session(ialt) "

Hvis jeg skriver koden sådan " session(ialt) = CInt(request.form("antal")) +
CInt(session(ialt)) " kommer denne fejl:

Fejltype:
Der opstod en Microsoft VBScript-kørselsfejl (0x800A000D)
Typer stemmer ikke overens: 'cint'

Er den en der kan regne den ud for mig??

Mvh

Jan K

---

Fra : Jørn Andersen

Dato : 19-10-02 13:14

On Sat, 19 Oct 2002 13:18:04 +0200, "Jan Kristensen :o\)"
<vang@image.dk> wrote:

>jeg har et lille problem med et regneskykke. Problemet er at jeg skalk
>lægger to tal sammen.
>En fra en session(ialt) med en request.form("antal")

Mon ikke det skal være:
Session("ialt")

Under alle omstændigheder skal argumentet være en streng eller en
variabel, der repræsenterer en streng. Så hvis _ialt_ er en variabel,
skal den defineres til en streng.

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jan Kristensen :o\)

Dato : 19-10-02 13:40

Hej igen

jeg har prøvet med Session("ialt") med det skal jo ikke være en string, men
en integer da det så er muligt at regne på tallene.

Jan

---

Fra : Jørn Andersen

Dato : 19-10-02 14:09

On Sat, 19 Oct 2002 14:40:08 +0200, "Jan Kristensen :o\)"
<vang@image.dk> wrote:

>jeg har prøvet med Session("ialt") med det skal jo ikke være en string, men
>en integer da det så er muligt at regne på tallene.

Jo, men *værdien* af variablen _Session("ialt")_ kan jo sagtens være
et tal, en streng eller havdsomhelst, selv om Session-variable kaldes
med en streng (navnet på den variable) som parameter.

PS: Gider du tage et kig på:

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jan Kristensen :o\)

Dato : 19-10-02 14:22

Ja Jørn

du må sover videre

> [...]
> et tal, en streng eller havdsomhelst, selv om Session-variable kaldes
> med en streng (navnet på den variable) som parameter.

---

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 19-10-02 14:24

"Jan Kristensen " <vang@image.dk> wrote in message
> Ja Jørn
>
> du må sover videre

Tror du lige har forpasset alle chancer for at få hjælp et godt stykke tid
ind i det næste år?

--

Mvh / Regards

-=< Christian >=-
ICQ: 25308942
http://www.cmnielsen.dk
Hvis man kloner en sørøver, får man så en piratkopi?

Fra : Flemming Jensen

Dato : 19-10-02 14:29

Jan Kristensen skrev:

> Ja Jørn
>
> du må sover videre

Hvad fanden er det for noget at skrive?? Jørn prøver at hjælpe dig!!

__
Flemming Jensen

Fra : Jan Kristensen :o\)

Dato : 19-10-02 15:24

Det var ikke den store hjælp som Jørn kunne komme med. Han havde mere travlt
med at skrive:

PS: Gider du tage et kig på:

Men jeg har selv fundet svaret som er, at hvis en Session ("var") er tom og
prøver at regne på det som jeg ville kommer fejlen.

---

Fra : Flemming Jensen

Dato : 19-10-02 15:38

Jan Kristensen skrev:

> Det var ikke den store hjælp som Jørn kunne komme med.

Normalt løser man problemer over flere indlæg. Du skal ikke regne med, at du
altid får lige præcis det svar du leder efter i første omgang.

> Han havde mere travlt
> med at skrive:
>
> PS: Gider du tage et kig på:

Fornuftigt af ham, men jeg kan se, at du desværre aldrig fik kigget på
siden.

> Men jeg har selv fundet svaret som er, at hvis en Session ("var") er tom
og
> prøver at regne på det som jeg ville kommer fejlen.

Jamen, så er det jo godt. Så behøver du ikke mere hjælp fra os.

__
Flemming Jensen

Fra : Jakob Andersen

Dato : 19-10-02 15:39

"Jan Kristensen " <vang@image.dk> wrote
> Det var ikke den store hjælp som Jørn kunne komme med.

Jørn prøvede da at hjælpe dig, du bliver ligesom nødt til at forklare
problemet hvis du vil have hjælp.

> Han havde mere travlt med at skrive:

Han skrev det i et indlæg hvor han også prøvede at hjælpe dig og så farer du
i flint blot fordi han kommer med en venlig henvisning til
citeringsteknikker, jeg mener at du skyder dig selv i foden. Hvis du
planlægger at følge den stil er jeg ikke sikker på at der er nogen der
tør/gider hjælpe dig.

--
Jakob Andersen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-10-02 16:21

Jan Kristensen skrev:

> Det var ikke den store hjælp som Jørn kunne komme med.

Det så nu ret fornuftigt ud herfra.

> Han havde mere travlt med at skrive:
>
> PS: Gider du tage et kig på:

Han skrev det efter han havde forsøgt at hjælpe dig. Hvis du kun
vil have hjælp og ingen kritik så er du havnet i det forkerte
forum. Regn med at der er langt færre der vil hjælpe dig hvis du
fortsætter i den stil (Jørns link kan stadig anbefales).
--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)