Logitech MX 700
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-10-02 12:26

Hej

Jeg har lige fået denne mus ind af døren....

Fed mus, ligger godt i hånden.. Bedre end min Cordless Mouseman Wheel synes
jeg...

Men jeg synes den nye MX 700, har lav følsomhed kan det passe?? Jeg har
skruet helt op for "hatighed" i den nyeste Mouseware jeg har hentet. Hvor
den kører ca. samme hastighed ved min Museman wheel på halv hastighed...

Er der også et program der tester selve opdateringshastigheden, som skulle
ligge på USB hastihged, som jeg har tilsluttet musen til...

Ved at rotere en vindue, synes jeg den hakker mere end Mouseman wheel

Jeg er overrasket over rækkevidden.. Der bliver skrevet hos Logitech at den
række 2 meter...

Men den virkede upåklageligt, så langt jeg kunne komme fra skærmen... 9
meter kunne jeg komme væk, mens jeg stadig ser skærmen... og det virker
stadig

Jeg har tilsluttet USB musen(e) til mit USB 2,0 PCI kort hvis det gør en
forkel

Fra : Madsen

Dato : 19-10-02 19:54

Bjarke Hansen skrev:

> [...]
> Jeg har skruet helt op for "hatighed" i den nyeste Mouseware jeg
> har hentet. Hvor den kører ca. samme hastighed ved min Museman

Det er bestemt ikke hvad jeg har oplevet. Min MX700 står til samme
hastighed som min Cordless Optical gjorde og det er sådan her:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/logitech/mx700/bevaegelse.png>
Stiller jeg den op på fuld hastighed så bliver den umulig at styre
efter min mening.

> Ved at rotere en vindue, synes jeg den hakker mere end Mouseman wheel

Det oplever jeg så heller ikke.
Noget tyder på at det underlag du bruger til musen ikke er optimalt.
Det kunne være årsagen i hvert tilfælde.

Madsen.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-10-02 20:10

> [...]
> <http://home18.inet.tele.dk/madsen/logitech/mx700/bevaegelse.png>
> Stiller jeg den op på fuld hastighed så bliver den umulig at styre

Hmm okay
Hvilken Mouseware version har du installeret? version, dansk eller engelsk?

Jeg har lige smidt et billede af hastigheden til dk.binaer

Jeg skal flytte musen 3 cm, for at flytte 1600 pixels

> Det oplever jeg så heller ikke.
> Noget tyder på at det underlag du bruger til musen ikke er optimalt.
> Det kunne være årsagen i hvert tilfælde.

Hmm, det kan ikke være fordi jeg både har tilsluttet min gamle mus, og den
nye?

Jeg har prøvet med forskellige underlag... Ligenu bruger jeg et grønt
"cutting mat" altså et bræt til at skære på... det virker bedst... har også
prøvet med hvide underlag.. Men der er altså ikke forkel i
opdateringshastigheder

Fra : Madsen

Dato : 19-10-02 20:32

Bjarke Hansen skrev:

> Hvilken Mouseware version har du installeret?

9.70 på WinXP Pro UK (SP1) og 9.73 på Win2000 DK SP3.
De er stillet nøjagtig ens og jeg har ikke fundet nogen forskel på
de to driverversioner indtil videre.

> version, dansk eller engelsk?

Dansk.

> Jeg har lige smidt et billede af hastigheden til dk.binaer

Det kan jeg så ikke lige finde.

> Jeg skal flytte musen 3 cm, for at flytte 1600 pixels

Her kommer det en del an på hvor hurtig jeg flytter musen da jeg
har acceleration slået til.

Madsen.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-10-02 20:56

> 9.70 på WinXP Pro UK (SP1) og 9.73 på Win2000 DK SP3.
> De er stillet nøjagtig ens og jeg har ikke fundet nogen forskel på
> de to driverversioner indtil videre.

> Dansk.

Okay, jeg har slet ikke åbnet Cd´en der fuldte med.... Havde jo hørt om
nogle problemer med softwaren der fuldte med.

> Det kan jeg så ikke lige finde.

TDC er jo langsomme, men det kom:

> Her kommer det en del an på hvor hurtig jeg flytter musen da jeg
> har acceleration slået til.

Hmm, det havde jeg slet ikke tænkt på.. Jeg havde Acceleration til høj

Jeg slog acceleration fra, og jeg skulle flytte musen præsis 5 cm, for 1600
pixels.. Fra den ene til den anden siden af skærmen...

Fra : Per Frederiksen

Dato : 20-10-02 10:27

Er der nogen grund til at installere den medfølgende software?

Min kører fint under XP uden særlig software.

Nu vil jeg også have trådløst tastatur. Er der nogen der
kan anbefale et som matcher MX700. Helst uden at skulle
anskaffe yderligere en mus - de gode tastaturer synes at
være bundles med mus!

mvh
Per

Fra : Madsen

Dato : 20-10-02 14:32

Per Frederiksen skrev:

> Er der nogen grund til at installere den medfølgende software?

Uden den medfølgende software kan du ikke bruge alle knapperne på
musen, så vidt jeg er orienteret. Jeg har ikke selv prøvet da jeg
allerede havde Mouseware installeret inden jeg fik MX700.

> Nu vil jeg også have trådløst tastatur. Er der nogen der
> kan anbefale et som matcher MX700. Helst uden at skulle
> anskaffe yderligere en mus - de gode tastaturer synes at
> være bundles med mus!

Jeg selv bruger dette:
<http://www.logitech.com/index.cfm?page=products/details&CRID=1&CONTENTID=5061&countryid=4&languageid=1>
- Men det kan du, så vidt jeg ved, ikke købe uden at få en mus med
i købet.

Hvis jeg stod i samme situation som dig, så ville jeg kraftigt
overveje et af disse to tastaturer:
<http://www.microsoft.com/hardware/keyboard/wod_info.asp>
eller
<http://www.microsoft.com/hardware/keyboard/wodp_info.asp>

Jeg ved blot ikke om de kan købes uden mus.

PS. Det er ikke nødvendigt at medtage alt fra det indlæg du svarer
på og svare ovenover det hele. Dine indlæg vil blive meget mere
overskuelige hvis du følger retningslinierne på følgende side:
<http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Madsen.