It og arkitektur
Fra : P.C.

Dato : 19-10-02 11:35

Hi
Jeg må nok undskylde hvis nogle er en smule trætte af min promoverien af et
bygge system jeg har udviklet og gennem de sidste par år har offentligjort på
webbet og forskellige usenetgrupper, ---- men det sidste halve år har faktisk
givet så meget positiv respons, at jeg her vil henvise til nogle links, hvor du
kan se en helt ny og meget spændende ide, der "ved et tryk på en knap" genererer
et sammenflettet framework for så forskellige konstruktioner som en fly krop som
et hus.
Altså tradisionelt tegner du jo enkelt emner eller henter dem i standard
biblioteker, gemmer oplysninger om hver stål profils længde og hvormange der
skal til her og der og tegningen viser så i 3D hvordan de enkelte byggedele er
placeret . Med den metode jeg viser, tegner du dit hus trykker på en knap og så
bliver hele det framework der danner huset genereret som en tyk skal af simpelt
sammenflettede frames.
Det er en metode der er fuld af side gevinster i en grad , så jeg knap nok kan
finde eksempler når jeg har diskuteret metoden på webbet, og derfor er der et
hav af Yahoo grupper, hvor jeg viser metoden i alle mulige applikationer og for
at du ikke skal tro at der her ér tale om fantasi projekter, kan jeg fortælle at
F.A.A. alerede for halvanden år siden anbefalede metoden, som en "attraktiv
metode til bygning af mindre kommersielle fly typer".
Hvorfor , ---- jo fordi det metoden gør, er at omslutte det du tegner som
Solids, med en tyk skal af sammenflettede frames ,men det bliver bedre endnu
fordi disse "frames" er skåret af simpelt plademateriale som 2D flader ,og
selvom du skærer dem med en håndsav eller en N.C. skærer, vil du generere
samtlige byggedele til selv en rund bygning udaf plademateriale og intet skal
bukkes.
Men tilbage til fordelene, ------- så viser det sig, at et framework meget nemt
bliver omdannet til en honeycomb structure ved at man placerer panels og derved
øges styrken tre fire gange for den samlede struktur, men fordelen er også ,at
der ikke er tale om den gammelkendte geostatic structure man kender fra bla.
gamle fly typer og det splinter nye højhus der er under opførelse i London ;
disse er geostatic structures men et 3D-Honeycomb er noget helt andet.
Ok jeg har somsagt diskuteret med meget vidende folk på webbet og kender alle
argumenterne og kan argumentere for at dette er noget helt nyt, så hvis dette
intereserer dig, så kig først på min ældgamle site som jeg altså må bemærke er
gammel og kun viser de tidligste konstruktioner og selve ideen bag ;
http://d1o111.dk.telia.net/~u139600113/a

Når du har kæmpet dig genem dårlig engelsk og har undret dig, kan jeg fortælle
at det der er interesant er, at du her imellem har set hvordan en frame i et
stykke, kan støtte ydermure, gå videre ind i bygningen som gulv fundamenter og
ende op med at indgå i elevator skaften eller danne fundament for trapper.
Metoden minimerer på alle områder ; principielt kan en hel bygning bygges med
_en_ maskine og med _et_ materiale , nemlig en vandskærer og plade materiale.
Til forskel fra de kendte metoder, hvor der skal 10 maskiner til at fremstille
bare en H bjælke , så producerer 3D-H metoden en struktur ud af plade materiale
der erstatter alverdens H bjælker med en honeycomb structure. Du kan i de
følgende links se, hvordan jeg har udviklet metoden i mange retninger, bla. er
det nemt at fremstille stål støbeforme med indbyggede huller til armeringsjern,
så honeycomb strukturn efterlades i betonen som armering. Check disse links og
husk at gå i "Photos" folderen , ------- et par af grupperne er ikke offentlige
men så kan du blot pege på den næste ;

Have a nice day.
Per Corell