MS Windows
briani 27239
Fejl i system log ved opstart
Fra : Morten Andersen

Dato : 19-10-02 10:57

Hej ng,

Hver gang jeg starter min win2000 bliver følgende fejl rapporteret i System
Log'en: The MySql service failed to start due to the following error: The
system cannot find the file specified.

Det er korrekt at der på et tidspunkt var MySql på maskinen og min mistanke
er at det ikke er fjernet korrekt - og at der derfor et sted i windows
ligger noget tilbage som skal fjernes? Hvor og hvordan....?

vh
Morten

Fra : Gravse

Dato : 19-10-02 11:23

Prøv at kigge i:
Kontrolpanel/Administration/ComputerAdministration/SystemVærktøjer/SystemOpl
ysninger/SoftWareMiljø/
StartProgrammer
og se om der står en henvisning der.
Hvis ikke så se om den optræder i Services samme sted.

//Gravse

Fra : Morten Andersen

Dato : 19-10-02 13:33

"Gravse" <noname@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> StartProgrammer
> og se om der står en henvisning der.
> Hvis ikke så se om den optræder i Services samme sted.

Ja, den står under Services og den kører ikke. Men æh... hvad så?
Morten

Fra : Gravse

Dato : 19-10-02 15:12

Hvis ikke den kører og den melder fejl ved opstart må der være en henvisning
til den et sted.
Hvis ikke det er i
Kontrolpanel/Administration/ComputerAdministration/SystemVærktøjer/SystemOpl
ysninger/SoftWareMiljø/ StartProgrammer
at den er angivet til at starte så ved jeg ikke.