World Online er Gratis at bruge.
Fra : Rasmus A. Nielsen.

Dato : 23-01-01 01:41

Nu har jeg brugt mit Super Surfer abonnement (2 timer pr. døgn) i knap 3
måneder, men jeg har endnu ikke modtaget, hverken regning eller en
kvittering med mine kunde data på. Jeg har kontaktet dem flere gange, hvor
jeg fik samme svar hver gang: "Jo, vi er lidt bagud med vores regninger, men
de kommer meget snart!"

Nu starter jeg snart på den 4 måned, så kommer regningen nok med det vups
for begge perioderne da, det så er lykkedes dem at trække mig ufrivilligt
med ind i en ny abonnement periode. Okay, jeg er da godt nok til freds med
WOL, men jeg ville nu gerne ha' haft en kvittering med mine konto
oplysninger på et par dage efter jeg var påbegyndt abonnementet.

Er det normalt, at WOL venter så lang tid med at kræve 'Slanter' ind fra
deres kunder ?
Er det lovligt at vente så længe og tilmed ikke sende en kvittering ud ?

--
Rasmus. Der gruer over den måske snart kommende KÆMPE regning fra WOL.

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 23-01-01 02:47

Rasmus A. Nielsen. skrev:

>Nu har jeg brugt mit Super Surfer abonnement (2 timer pr. døgn) i knap 3
>måneder, men jeg har endnu ikke modtaget, hverken regning eller en

Somom de' var nåed.
De ringede hertil for et par dage siden og spurgte, om de skulle lukke
min konto - for jeg havde ikke brugt den siden 1998.

Jeg har brugt den af og til også i år.
--
Kaj Svenningsen

Behandl dig selv som du vil behandles af andre.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 23-01-01 05:34

On Tue, 23 Jan 2001 02:46:44 +0100, Kaj Svenningsen
<NOSPAMsvar@kajsvenningsen.dk> wrote:

>Somom de' var nåed.
>De ringede hertil for et par dage siden og spurgte, om de skulle lukke
>min konto - for jeg havde ikke brugt den siden 1998.

Talte de om den aktive konto?

Det er min erfaring, at et generelt problem er at der i udmeldinger
ikke bliver nævnt hvilken konto, der er tale om. Det forvirrede fx
også en sjat folk ifbm. ADSL-bestilling, idet flatrate-konti røg over
på en ADSL-oprettelse, og kunder fik mails om at de skulle bekræfte
ADSL-betingelserne/at de ville have ADSL. Det forvirrede selvfølgelig
de flatrate-kunder, der af eget initiativ havde bestilt ADSL, og hvor
denne bestilling allerede var godt igang.

Til gengæld er det også min erfaring, at WOLs regnskabsafdeling nok
ikke skal sættes til at nedbringe udlandsgælden.

--
- Pede
Professionel nørd

Tilhørsforhold/disclaimer: http://www.ter.dk/disclaimer/

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 23-01-01 15:35

Peter Brodersen skrev:

>Talte de om den aktive konto?

Jeg har kun 1 hos dem, en 'almindelig' (1049?) konto med minuttakst.
De har ganske vist opkrævet penge for den helt frem til begyndelsen af
2000, men altså konstateret, at den ikke er brugt siden '98.

>Til gengæld er det også min erfaring, at WOLs regnskabsafdeling nok
>ikke skal sættes til at nedbringe udlandsgælden.

Det er vist en udmærket iagttagelse.

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 23-01-01 23:44

Kaj Svenningsen <NOSPAMsvar@kajsvenningsen.dk> wrote Tue, 23 Jan
2001 15:34:35 +0100 :

>Jeg har kun 1 hos dem, en 'almindelig' (1049?) konto med minuttakst.
>De har ganske vist opkrævet penge for den helt frem til begyndelsen af
>2000, men altså konstateret, at den ikke er brugt siden '98.

En betalingskonto ? Har du evt. konverteret den til en Free konto på
noget tidspunkt ?

--
Hygge
Morten , anden er løs, http://vvvvvv.gummiand.dk/

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 24-01-01 00:40

Morten Kjaer Nielsen skrev:

>En betalingskonto ? Har du evt. konverteret den til en Free konto på
>noget tidspunkt ?

Ja sådan en 10 øre i start og derefter 22/11/6 øre i minuttet.
Den er vist aldrig ændret siden oprettelsen i Imagedagene.

Fra : Jakob Paikin

Dato : 23-01-01 07:07

On Tue, 23 Jan 2001 01:40:40 +0100, "Rasmus A. Nielsen."
<surtceps@worldonline.dk> wrote:

>Nu starter jeg snart på den 4 måned, så kommer regningen nok med det vups
>for begge perioderne da, det så er lykkedes dem at trække mig ufrivilligt
>med ind i en ny abonnement periode.

Du kan mig bekendt frit opsige dit abonnement og få tilbagebetalt en
forholdsmæssig del af en eventuel forudbetaling - så du er ikke
"fanget" eller "trukket med".

>Er det normalt, at WOL venter så lang tid med at kræve 'Slanter' ind fra
>deres kunder ?

De har desværre en tendens til at have det "sjovt" med regninger

>Er det lovligt at vente så længe og tilmed ikke sende en kvittering ud ?

Umiddelbart vil jeg sige ja. Der er naturligvis en grænse for, hvor
længe efter man kan komme med krav (de forældes i hvert fald efter 5
år), men nogle måneder er ikke umiddelbart juridisk problematisk.

Dermed har jeg IKKE sagt, at det ikke er totalt irriterende at få
regninger for mange måneder af gangen og på uforudsigelige tidspunkter
- det er det!

--
Jakob Paikin

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 23-01-01 15:39

Jakob Paikin skrev:

>Dermed har jeg IKKE sagt, at det ikke er totalt irriterende at få
>regninger for mange måneder af gangen og på uforudsigelige tidspunkter
>- det er det!

Men dog at foretrække frem for TD, der i 'gamle dage' lukkede
forbindelsen for restance uden at udsende regninger.

Fra : Kæld Gydum

Dato : 23-01-01 07:47

Hej Rasmus A. Nielsen ...

Se tråden adet sted hvor jeg er kommet til "klippetid" en
tråd som handler om det samme, men som totalt er kørt af
sporet.

Jeg begyndte på nøjagtig den samme måde den 15/10-2000
og kan ikke få lov til at betale min regning - trods det jeg til
sidst har opsagt mit abonnement.-

Noget er der galt med World Onlines Regnskabskontor.-

(De har ingen ) !!!

Jeg har været en glad kunde - men vil blot ha' lov til at få
betalt min regning.-

Skal jeg klage over andet må det være det vanskelige i
at kontrolere ens forbrug - jeg venter også på en "sjov"
regning.-

Der har været mange problemer med deres Forbrugssider
ikke mindst når det var weekend.-

Med venlig hilsen
Kæld Gydum
--
E-Mail: oz1pll@qsl.net
ICQ : 103686793

Fra : Kæld Gydum

Dato : 23-01-01 07:51

Hej Rasmus A. Nielsen ...

Se tråden andet sted, hvor jeg er kommet til "klippetid" en
[...]

at kontrollere ens forbrug - jeg venter også på en "sjov"

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 23-01-01 23:45

"Kæld Gydum" <oz6jh@hotmail.com> wrote Tue, 23 Jan 2001 07:51:02
+0100 :

>Noget er der galt med World Onlines Regnskabskontor.-

Bestemt World Online har haft og har stadig problemer med at
fakturere kunderne til tiden, men World Online er blevet bedre og
bliver bedre til det stadigvæk, men der er meget der skal læres.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 24-01-01 05:08

On Tue, 23 Jan 2001 23:45:20 +0100, Morten Kjaer Nielsen
<mortens.usenet.spamtrap.fra.20012001@gummiand.dk> wrote:

>Bestemt World Online har haft og har stadig problemer med at
>fakturere kunderne til tiden, men World Online er blevet bedre og
>bliver bedre til det stadigvæk, men der er meget der skal læres.

Er morarenten blevet sænket til 9,75% eller under, i stedet for de
18%, den var sidst (og som er i strid med renteloven)? Jeg har flere
gange skrevet for at få en kommentar fra World Online, men jeg har
ikke fået svar.

Jeg tror dog ikke, det er fordi man er pinligt berørt, at man ikke har
svaret, for jeg har heller ikke fået svar på en almindelig henvendelse
til regnskabsafdelingen angående en regning.

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 23-01-01 23:37

Hej...

> [...]

>Nu har jeg brugt mit Super Surfer abonnement (2 timer pr. døgn) i knap 3
>måneder, men jeg har endnu ikke modtaget, hverken regning eller en

Det ser ud til at være "det normale" - så du er ikke alene

Jeg konverterede mit gamle betalingsabb. til et surfer abb. den 4 Okt.
og på trods af at der i henhold til betingelserne kræves forudbetaling
har jeg intet hørt/set til regninger. Jeg har 3 gange skriftligt
kontaktet kundeservice og bedt om en regning, eller forklaring på
hvorfor der ikke kommer nogen, men de end ikke reagerer på
henvendelserne, så nu har jeg opgivet....
--
M.v.h. Ole

Fra : Rasmus A. Nielsen.

Dato : 24-01-01 00:30

"Ole Rasmussen" <ole@rasmussen.org> skrev i en meddelelse
> Det ser ud til at være "det normale" - så du er ikke alene

Okay, det var da på en måde lidt rart at vide.

Vi kan så i fællesskab klage vores nød når den Infame regning dukker op. Jeg
ved jeg har surfet lidt for meget, jeg kender også beløbet, det løber op i
små 1400,- så fremt, de kæver penge ind forud for de kommende 3 måneder.

Takker for alle svarene, og jo, jeg har fulgt med i den "lidt" afsporede
tråd, lidt længere tid tilbage.

--
Rasmus.