PPTP server og DI-804
Fra : Søren Hjarlvig

Dato : 18-10-02 23:54

Hej!

Jeg forsøger at sætte en Windows 2000 PPTP server op bag en DI-804 router.
Under "Basic setup" har jeg valgt "PPTP server" fra den maskine som skal
være server, som manualen foreskriver.
Under "Advanced - Open Ports" ser det ud som er bliver åbnet for de korrekte
porte til den korrekte maskine.
Men det virker desværre ikke!

VPN klienterne har ingen problemer med at connecte til VPN serveren når
klienterne også står på indersiden af routeren, men når man prøver udefra
virker
det ikke.
Jeg har ingen problemer med at nå en http server udefra på samme maskine.
Problemet er tilsyneladende, at port 1723 som PPTP benytter som kontrolport,
slet ikke bliver stillet igennem routeren. Forsøger jeg udefra at lave en
telnet til port 1723 på routeren opnås der aldrig en forbindelse. En Netstat
på klientmaskinen afslører at TCP forbindelsen kun når til "SYN SENT".

Routeren kører firmware version 2.05b1.

Jeg kan se her i gruppen at jeg ikke er den eneste som har problemer med
DI-804 routeren - En del af problemerne bunder muligvis i den ikke specielt
dybdegående dokumentation, f.eks. er det stadig ikke lykkedes mig at finde
ud af hvad forskellen på "Open ports" og "Forwarded ports" er.

Håber nogen kan hjælpe.

Mvh. Søren Hjarlvig

Fra : Calle.

Dato : 19-10-02 00:19

Søren Hjarlvig wrote:
> [...]
> ikke specielt dybdegående dokumentation, f.eks. er det stadig ikke
> lykkedes mig at finde ud af hvad forskellen på "Open ports" og

Open ports, er porte du "tvinger" til at være åben, for at et bestemt prg.
kan køre ordentiligt. F.eks. shared files i ICQ.

Forwarded ports er til hvis du skal have fat direkte på en af dine lokale
PCere udefra. f.eks med VNC. så kalder du din ekstene IP plus en port, så
forwarder du til den lokale ip på den PC du vil i kontakt med.

--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Søren Hjarlvig

Dato : 19-10-02 00:31

"Calle." <Calle@jyde.dk> wrote in message

> [...]
> PCere udefra. f.eks med VNC. så kalder du din ekstene IP plus en port, så
> forwarder du til den lokale ip på den PC du vil i kontakt med.

Okay - Men hvordan kan det så være at et hak ud for f.eks. http server under
"Basic setup", resulterer i at port 80 figurerer under "Open ports" og ikke
"Forwarded ports"?

Mvh. Søren