TeleDK- ADSL - to abonementer ?
Fra : Thomas Bjørn

Dato : 26-02-01 15:52

Hej NG

Jeg har fået ADSL 512 hos Tele Danmark. Det koster ca. 500 kr. pr. mdr.. Men
nu har jeg fået en ekstra regning fra dem på et standard abonement ?!?!?
Jeg har ringet ind og snakkede med 3 forskellige mennesker som ikke fattede
noget. Den sidste påstod at det var påkrævet idet jeg jo ved installationen
havde fået opasia.dk som startside, og jeg jo i øvrigt brugte mine
loginoplysninger hver gang jer gik online (det var med andre hvad dette
ekstra abonement på 127 kr. pr kvartal skulle dække :) .....helt til grin
ikke ?
Er det mig der har misforstået deres abonement eller hvad skal jeg gøre for
at slippe for denne ekstra udgift ?

På forhånd tak
Mvh. Thomas Bjørn

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 26-02-01 16:20

On 26 feb 2001 Thomas Bjørn uttered some barely human sounds which I was
able to translate into <97drkf$mum$1@news.inet.tele.dk>:

> [...]
>øvrigt brugte mine loginoplysninger hver gang jer gik online (det var
>med andre hvad dette ekstra abonement på 127 kr. pr kvartal skulle dække

Standard abonnementet er betaling for brug af mail- og newsservere og
kundeservice

>Er det mig der har misforstået deres abonement eller hvad skal jeg gøre
>for at slippe for denne ekstra udgift ?

Fra <http://internet.opasia.dk/abonnement/netexpres/mere.html>
Priser
Priserne er inkl. Opasia Internetabonnement samt selve ADSL forbindelsen,
men Internetabonnementet afregnes på separat regning.

--
Lars Kyndi Laursen
Ikke-repræsenterende som altid

Tyrael: "Not your fault. Tell me, Marius. How was it not your fault?"

Fra : Ghashûl

Dato : 26-02-01 17:00

On 26 Feb 2001 15:20:21 GMT, spam_me_senseless@mail.dk (Lars Kyndi
Laursen) wrote:

>Standard abonnementet er betaling for brug af mail- og newsservere og
>kundeservice

Kan man blive fri for det?
Jeg har ikke behov for ovenstående, da jeg klarer mig fint med externe
mail/news udbydere.

--
Regards Sir Ghashûl, Knight of The alt.Roundtable <><
ICQ: 7223629

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 26-02-01 18:13

On 26 feb 2001 Ghashûl uttered some barely human sounds which I was able
to translate into <havk9to6f87hm8ver5bsr83lqcbmh90fjv@ghashul.dk>:

>Kan man blive fri for det?
>Jeg har ikke behov for ovenstående, da jeg klarer mig fint med externe
>mail/news udbydere.

Nej

>--
^
Den der er i stykker

Fra : Ghashûl

Dato : 26-02-01 20:02

On 26 Feb 2001 17:12:37 GMT, spam_me_senseless@mail.dk (Lars Kyndi
Laursen) wrote:

>Nej

Det var da kedeligt. Jeg har egentlig ikke særligt meget lyst til at
betale for det da jeg under alle omstændigheder ikke bruger min
udbyders services.

> ^
>Den der er i stykker

Jep, det var den vist. Må have glemt at lave den ordenligt sidste gang
jeg ændrede min sig.

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 26-02-01 21:00

translate into <30al9t061uibm80uc3d2eala15kf3b6g0p@ghashul.dk>:

>Det var da kedeligt. Jeg har egentlig ikke særligt meget lyst til at
>betale for det da jeg under alle omstændigheder ikke bruger min
>udbyders services.

Jeg mener, efter at have tænkt mig, at der også er betaling for IP.
Oprindelig var det meningen at andre udbydere end TDC skulle kunne levere
IP på den måde. Det er derfor, betalingen er delt i to: den ene for selve
linien og den anden for internetabonnementet.
At der så ikke er andre end TDC, der udbyder produktet, er så noget andet.

>Jep, det var den vist. Må have glemt at lave den ordenligt sidste gang
>jeg ændrede min sig.

Så blev usenet en lille smule bedre.

Fra : Gevaldi

Dato : 26-02-01 22:27

Lars Kyndi Laursen skrev i meddelelsen ...

> [...]
>Priserne er inkl. Opasia Internetabonnement samt selve ADSL forbindelsen,
>men Internetabonnementet afregnes på separat regning.

Hejsa

Jeg har også bestilt netexpres, og jeg er af den opfattelse at 512/128
koster
kr. 499,00 alt incl. pr. måned. Når jeg læser TD site vedr. dette står der:

"Bemærk Abonnementspriserne er alle inklusiv et Tele Danmark Opasia
abonnement, som
dog afregnes på separat regning fra Tele Danmark Internet".

Og:
"Priserne er inkl. Opasia Internetabonnement samt selve ADSL forbindelsen,
men
Internetabonnementet afregnes på separat regning".

Så jeg er af den opfattelse at abonnements prisen kr. 499,00 er minus det
som
Opasia abonnementet koster....eller hva'.

Mvh. Gevaldi

Det er oftere lettere at få tilgivelse end tilladelse.
Rygere er i mindretal og mindretal bør man tage hensyn til.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-02-01 22:30

> Så jeg er af den opfattelse at abonnements prisen kr. 499,00 er minus det
> som Opasia abonnementet koster....eller hva'.

Abonnementsprisen for ADSL-forbindelsen er 449 kr.
Derudover skal du bruge et opasia-abo som koster ca. 50 kroner pr. måned
(billigere hvis du betaler pr. år)

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Gevaldi

Dato : 26-02-01 22:47

Martin Højriis Kristensen skrev i meddelelsen
<97ehsl$2l42$1@tnews.inet.tele.dk>...

>Abonnementsprisen for ADSL-forbindelsen er 449 kr.
>Derudover skal du bruge et opasia-abo som koster ca. 50 kroner pr. måned
> [...]

Så prøver jeg igen, for der står at abonnementet er INCL. Opasia:

[...]

Så de kan kun opkræve sammenlagt kr. 499,00 i alt pr. måned.

Jeg har godt nok afgivet ordre på Netexpres, men ikke skrevet under på noget
endnu.

Gu' ved om dette ikke er en sag for forbrugerstyrelsen, hvis der opkræves
mere end det der annonceres med i deres (TD) annoncemateriale.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-02-01 22:57

> "Priserne er inkl. Opasia Internetabonnement samt selve ADSL forbindelsen,
> men Internetabonnementet afregnes på separat regning".
> Så de kan kun opkræve sammenlagt kr. 499,00 i alt pr. måned.

arrgghh, det er jo også dette jeg skriver.... (hint: 449 + 50 = 499)

> Gu' ved om dette ikke er en sag for forbrugerstyrelsen, hvis der opkræves
> mere end det der annonceres med i deres (TD) annoncemateriale.

tja...

Fra : Gevaldi

Dato : 26-02-01 23:09

Martin Højriis Kristensen skrev i meddelelsen
<97ejfa$2o8p$1@tnews.inet.tele.dk>...
>arrgghh, det er jo også dette jeg skriver.... (hint: 449 + 50 = 499)

Jeg trænger til at få poleret brillerne, så kun lige 9 tallet, og du ved jo
at
man sommetider bliver snydt af det man tror man læser og ikke det der står.

Så du får min uforbeholdne undskyldning:)))

>tja...

Så det tja, det sletter vi igen.

Ha' en fortsat god aften, selvom der er nogle vrøvlehoveder som mig.

Mvh. Gevaldi.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-02-01 21:04

> Den sidste påstod at det var påkrævet idet jeg jo ved installationen
> havde fået opasia.dk som startside

Jeg må prøve at holde denne sidste person væk fra produkt-afdelingen.
De vil sikkert sagtens kunne se det fine i at opkræve 127 kr. i kvartalet
for at have opasia.dk som startside