CPU fejl?
Fra : Tweaki

Dato : 18-10-02 21:39

Jeg har netop isat nyt board og CPU, 5-10 sek. efter jeg starter maskinen,
stopper den. jeg har checket "alt", synes jeg. alt er sat efter bogen, kan
det være en CPU'en, der er fejl?
--

Tweaki

ICQ 1002873

Fra : o&u

Dato : 19-10-02 10:15

On Fri, 18 Oct 2002 20:39:02 GMT, "Tweaki" <Tweaki_dk@hotmail.com>
wrote:

>Jeg har netop isat nyt board og CPU, 5-10 sek. efter jeg starter maskinen,
>stopper den. jeg har checket "alt", synes jeg. alt er sat efter bogen, kan
>det være en CPU'en, der er fejl?

Er bundkort jumperfree ?

Så prøv at resette cmos (med powerledning fra).

Hvis ikke det er jumperfree, så kan det være en uoverensstemmelse
imellem jumper settings og cpu'en standard-værdier for spænding og
multiplier (disse aflæser bundkortet på cpu'en).

Hvilket bundkort er det ?

Det kan måske også være en forkert biosflash. Er det asus a7133-c ?

så skal det efter sigende være en bios avuc1009.awd og ikke 1009c.bin,
har jeg selv erfaret.

mvh

John

Fra : Tweaki

Dato : 19-10-02 12:16

o&u wrote:
> Er bundkort jumperfree ?

Ja. bordet er et Soltek SL-75KAV

> Så prøv at resette cmos (med powerledning fra).

Har prøvet at kortslutte de to pins. satte i første omgang bare en
skruestrækker på dem, og derefter jumperen for at være helt sikker.

--

Tweaki

ICQ 1002873
http://www.mcsetech.dk

Fra : Tinky Winky

Dato : 19-10-02 10:36

> Jeg har netop isat nyt board og CPU, 5-10 sek. efter jeg starter maskinen,
> stopper den. jeg har checket "alt", synes jeg. alt er sat efter bogen, kan
> det være en CPU'en, der er fejl?

Tjek floppy kabel.

Fra : Tweaki

Dato : 19-10-02 12:17

Tinky Winky wrote:

> Tjek floppy kabel.

Alle kabler har været taget af bordet og genstartet med samme resultat, men
den kommer aldrig så langt som at give en fejlmedelse, 5-10 sek. så stopper.

--

Tweaki

ICQ 1002873
http://www.mcsetech.dk