Imoprt af Tinkere
Fra : Tina Uhre

Dato : 18-10-02 19:27

Er der nogle der har erfaring med import af Tinkere?

Jeg har overvejet at købe en Tinker og er kommet i kontakt med en der
importerer dem direkte fra Irland. Jeg skal bare komme med nogle ønsker til
hvad jeg søger og hun vil se hvad hun har. Lige nu står der en mindre flok i
Jylland som er under tilridning. Hvis jeg ikke er tilfreds med den hun
foreslår eller den ikke går gennem dyrlægetjek, finder hun bare en anden
eller vi annulerer det.

Hmmm, det kan jo ikke skade at tage ud og se hvad hun har og så se hvad det
bliver til.Jeg er ihvertfald meget betaget af denne race.

Hvad synes I om det?

Hilsen Tina

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 18-10-02 21:12

On Fri, 18 Oct 2002 20:26:38 +0200, "Tina Uhre"
<lily@post.cybercity.dk> wrote:

>Er der nogle der har erfaring med import af Tinkere?

   Næh - ikke med import. Men jeg kender en smule til
Tinkerhesten og de er som regel rolige, velegnede til at gå for vogn
og dem jeg kender kan såmen også gå både dressur og spring uden noget
hurlumhej - søde og rare er de :)

> [...]
>Jylland som er under tilridning. Hvis jeg ikke er tilfreds med den hun
>foreslår eller den ikke går gennem dyrlægetjek, finder hun bare en anden

   Det lyder jo til at være en god aftale for dig - men få det
lige på skrift inden du lægger penge på bordet. For en god ordens
skyld =)

>Hmmm, det kan jo ikke skade at tage ud og se hvad hun har og så se hvad det
>bliver til.Jeg er ihvertfald meget betaget af denne race.

   De er jo osse smukke :) Og så vidt jeg ved også meget alsidige
:)

>Hvad synes I om det?

   Glimrende - blot husk at hvis/når der kommer penge på bordet
så lav en kontrakt :)

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Pia J

Dato : 19-10-02 07:22

Jeg måtte jo lige lave en søgning på denne race, for at se hvad det var - de
er jo lækre! Skal selv bruge en halvkraftig hest på et tidspunkt. Men jeg
fandt ikke nogen særlig gode sites, er der nogen der har et par guldkorn
hvor man kan læse om størrelse, egenskaber og se flere billeder uden alt for
mange roterende baggrunde?

Hvad står sådan en i? (cirka naturligvis)

:Pia

Fra : PJM

Dato : 19-10-02 08:42

> [...]
> fandt ikke nogen særlig gode sites, er der nogen der har et par guldkorn
> hvor man kan læse om størrelse, egenskaber og se flere billeder uden alt

En google søgning på gypsy horse gav bla denne:
http://www.nowheat.com/grfx/horses/gypsy.htm. Men søg ellers på tinker
horse.

mvh
pjm

Fra : Tina Uhre

Dato : 19-10-02 10:43

Kært barn har mange navne.
De kaldes også Gypsy Horse og det internationale navn er Irish Cob.
I pris står de omkring 16000 i jylland og ca 20000 på Sjælland. Jeg tror
prisforskellen ligger i den længere transport der er til Sjælland, da de
hovedsageligt importeres fra Irland. Der er kun få avlere i DK.
Og ja, imponerende er den. Dens temperament er meget roligt og børnevenligt
og den er meget føjelig.

Hvis du vil se mange smukke billeder så gå ind på den nævnte HP. Der er
mange smukke heste.

Hilsen Tina (Forhåbentlig snart Tinker-ejer

Fra : Pia J

Dato : 19-10-02 11:32

"Tina Uhre" <lily@post.cybercity.dk> wrote in message

> Kært barn har mange navne.
> De kaldes også Gypsy Horse og det internationale navn er Irish Cob.
> I pris står de omkring 16000 i jylland og ca 20000 på Sjælland.

Ja, det er jo en brøkdel af en god Frieser! Når du får en, så kommer jeg
lige på besøg

:Pia

Fra : Tina Uhre

Dato : 19-10-02 11:39

"Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote in message

> "Tina Uhre" <lily@post.cybercity.dk> wrote in message

> Ja, det er jo en brøkdel af en god Frieser! Når du får en, så kommer jeg
> lige på besøg
>
> :Pia

Jamen du er da velkommen