Bypassing SQL*net/Net8
Fra : Ukendt

Dato : 18-10-02 18:17

Hej alle i gruppen

Er der nogen, der har erfaring med, om det med .NET er muligt at
accesse en Oraclebase uden at skulle installere Oracle client med
SQL*net / Net 8. Eller rettere indeholder .NET alle nødvendige
komponenter til at kommunikere med med Oracle udenom SQL*net.

Jens

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 18-10-02 21:31

Jens Christensen wrote:

> [...]
> SQL*net / Net 8. Eller rettere indeholder .NET alle nødvendige
> komponenter til at kommunikere med med Oracle udenom SQL*net.

Uden at kende noget særligt til microsofts produkter, vil jeg tro,
at der findes en ODBC forbindelse du kan bruge.

-Claus

Fra : Jakob Andersen

Dato : 18-10-02 23:53

Du kan bruge .NET Data provider for Oracle:

--
Jakob Andersen

Fra : Jakob Andersen

Dato : 18-10-02 23:54

"Jakob Andersen" wrote
> Du kan bruge .NET Data provider for Oracle:

Og jeg fik så lige skudt lidt for hurtigt af

<http://msdn.microsoft.com/downloads/sample.asp?url=/MSDN-FILES/027/001/940/
msdncompositedoc.xml>

--
Jakob Andersen

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-02 15:48

Hej Jacob

Tak for tippet; men.... det går ikke las lige første afsnit

The Microsoft® .NET Framework Data Provider for Oracle is an add-on
component to the Microsoft .NET Framework that provides access to an
Oracle database using the Oracle Call Interface (OCI) as provided by
Oracle Client software. Oracle 8i Release 3 (8.1.7) Client or later
must be installed for this provider to function.

Jens Christensen

Fra : Jakob Andersen

Dato : 19-10-02 16:05

<Jens Christensen> wrote
> Tak for tippet; men.... det går ikke las lige første afsnit

Okay, sorry.

Jeg hoppede lige lidt for hurtigt igennem dit spørgsmål, men svaret må så
være at bruge DataDirect Connect:

<http://www.datadirect-technologies.com/products/dotnet/dotnetindex.asp>

--
Jakob Andersen