Problem med indlæsning af frameset
Fra : JanoT

Dato : 18-10-02 17:01

Jeg har et problem med et ASP baseret debatforum, som ligger på ét domæne,
når jeg indlæser dette via et eksternt frameset fra et andet domæne.

Eks.:
www.portal.dk henter jeg via. et frameset et debatforum fra
www.debat.dk/forum.

I langt de fleste tilfælde sker dette uden problemer, men andre gange får
jeg i stedet en
"Siden kan ikke vises - HTTP 500 - Intern serverfejl". Når dette sker, kan
jeg til gengæld
gå direkte til den hjemmeside, hvorpå forumet ligger (www.debat.dk/forum) og
indlæse
forumet - uden problemer! Herefter kan jeg gå tilbage til www.portal.dk og
indlæser nu
forumet via. et frameset - uden problemer.

Jeg benytter MS Explorer 6.0.2600.0000.

(Ovenstående domæner er fiktive, da de har blot til formål at illustrere
problemet)

Puha, det er s.. svært at formulere problemet, men jeg håber, at det er
lykkedes! :)

--
mvh Jan

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-10-02 15:48

JanoT skrev:

> Jeg har et problem med et ASP baseret debatforum, som ligger
> på ét domæne, når jeg indlæser dette via et eksternt frameset
> fra et andet domæne.

Det kan give problemer med standardindstillingerne for sikkerhed på
IE6. Jeg har oplevet det samme med en loginside, hvor
(IE6-)brugerne blev smidt tilbage til loginsiden, selvom de brugte
korrekt brugernavn og password.

Kig efter et lille "indkørsel-forbudt"-ikon i statuslinjen for IE.
Dobbeltklik på det, så kan du se hvad IE har blokeret for. Der er -
mig bekendt - ikke nogen måde at omgå det på.

> I langt de fleste tilfælde sker dette uden problemer, men
> andre gange får jeg i stedet en
> "Siden kan ikke vises - HTTP 500 - Intern serverfejl". Når

500 - Intern serverfejl er det Microsoft kalder en "pæn"
fejlmeddelelse. Den afslører intet om hvad der i virkeligheden er
galt. Du kan slå det fra - og dermed få en reel fejlmeddelelse -
ved at fravælge punktet "Vis meddelelser om uskadelige HTTP-fejl"
under fanebladet Avanceret i internetindstillingerne.

> Når dette sker, kan jeg til gengæld gå direkte til den
> hjemmeside, hvorpå forumet ligger (www.debat.dk/forum) og
> indlæse forumet - uden problemer!

Jep - problemet kommer på grund af framesettet.

> Herefter kan jeg gå tilbage til www.portal.dk og indlæser nu
> forumet via. et frameset - uden problemer.

Hvis loginproceduren - eller en anden formbaseret procedure - er
overstået er det sikkert heller ikke noget problem.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)