MS Windows
briani 27239
Hd kører konstant
Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 18-10-02 16:45

Hej!

Min Hd er begyndt at stå og køre konstant når computeren ikke har været i
brug et stykke tid. Det lyder som om den står og leder efter eller andet.
Det er lidt belastende og slider vel også unødvendigt på min Hd. Hva kan der
være galt?
Den behøver ikke at være på nettet for at gøre det så det er ikke nogen der
hacker mig.

Mit system:
Duron 750
256mb ram
40gb Maxtor 740
Win Xp.

Mvh Søren C

Fra : Madsen

Dato : 18-10-02 16:47

Søren Christensen (4200) skrev:

> [...]
> efter eller andet. Det er lidt belastende og slider vel også
> unødvendigt på min Hd. Hva kan der være galt?

Det kan være indexing service.

Madsen.

Fra : Snuden

Dato : 18-10-02 16:53

On Fri, 18 Oct 2002 17:45:04 +0200, "Søren Christensen \(4200\)"
<master.clio@12move.dk> wrote:

> [...]
>Det er lidt belastende og slider vel også unødvendigt på min Hd. Hva kan der

hmm.. det lyder umiddelbart som om Indexing Service går i gang når
"dyret" alligevel ikke har andet at lave.. Prøv at kigge på dine
services og se om ikke Indexing Service servicen er startet. I så
fald, dræb den og se om det hjalp.

Snuden

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 18-10-02 17:08

"Snuden" <snudie@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> "dyret" alligevel ikke har andet at lave.. Prøv at kigge på dine
> services og se om ikke Indexing Service servicen er startet. I så

Øhhh og det der indexing er hvad?
Og hvor slår jeg det evt fra?

Mvh Søren C

Fra : Thomas Bøjstrup Joha~

Dato : 18-10-02 21:34

> [...]
> Det er lidt belastende og slider vel også unødvendigt på min Hd. Hva kan
det er ikke en fejl...... det er en funktion som MS har indbygget !!!

here we go.
når din computer ikke laver noget i et stykke tid vil XP flytte din filer
sådan at din programmer
kan start hurdiger op.... det gøre den ved at overvåge hvad for nogen
programmer du bruger mest

Fra : Thomas Bøjstrup Joha~

Dato : 18-10-02 21:37

her er det lige fra MS selv
http://www.microsoft.com/windowsxp/home/evaluation/overviews/fastapps.asp

Fra : Madsen

Dato : 18-10-02 21:44

Thomas Bøjstrup Johansen skrev:

> http://www.microsoft.com/windowsxp/home/evaluation/overviews/fastapps.asp

Som hentyder til prefetch-funktionen, ja.
Se <news:Xns92ABE6E819CDEcopy.if.you.wish@madsen.tdcadsl.dk>

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 18-10-02 21:42

> [...]

> din filer sådan at din programmer kan start hurdiger op.... det
> gøre den ved at overvåge hvad for nogen programmer du bruger mest

Det er prefetch-funktionen du tænker på, ikke ?
Det skulle den ikke gerne gøre hele tiden og så igen, men derimod
kun hver 3 dag efter 13 minutters tomgang.

Madsen.