udskiftning af bundkort
Fra : Niels Bengaard

Dato : 18-10-02 14:47

Jeg har en P3-600 som jeg skifter bundkort i til en AMD 1.2 GHz. Jeg har
bare skiftet bundkortet og beholder altså installerede programmer på
harddisken. Med det nye bundkort kan jeg dog ikke boote. Den finder
harddisken, men kan ikke få boot.ini til at virke, derefter skriver den
noget med en dll fil den ikke kan finde og så stopper den. Når jeg sætter
det gamle bundkort til virker det hele fint, nogen ideer?

Niels

Fra : Martin K

Dato : 18-10-02 14:53

Niels Bengaard wrote:
> [...]
> den noget med en dll fil den ikke kan finde og så stopper den. Når
> jeg sætter det gamle bundkort til virker det hele fint, nogen ideer?

Du kan ikke umiddelbart skifte mobo uden at formatere! Alt andet kan stort
set udskiftes, men meget sjældent bundpladen kan skiftes uden det går
galt...

Formater...

--
Martin K

Fra : Jens Petersen

Dato : 18-10-02 14:56

On Fri, 18 Oct 2002 15:52:50 +0200, "Martin K"
<kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> wrote:

>Du kan ikke umiddelbart skifte mobo uden at formatere! Alt andet kan stort
>set udskiftes, men meget sjældent bundpladen kan skiftes uden det går
>galt...
>
>Formater...

Det burde da være nok at geninstallere, en formattering sletter jo
alt.

--
Jens

A kid with a hammer will find that everything he sees needs pounding.

Fra : Martin K

Dato : 18-10-02 14:57

Jens Petersen wrote:
> Det burde da være nok at geninstallere, en formattering sletter jo
> alt.

Det er jeg klar over... Geninstallation. Mener du her reperation af OS? For
det tror jeg ikke er nok. Hele Windows skal ud. Og noget nyt skal ind
igen...

--
Martin K

Fra : Chr Mygind

Dato : 18-10-02 15:00

Martin K skrev:

> Det er jeg klar over... Geninstallation. Mener du her reperation af
> OS? For det tror jeg ikke er nok. Hele Windows skal ud. Og noget nyt
> skal ind igen...

Vildt overdrevet!

En reinstall ind over den eksisterende installation - eller simpelthen blot
at resette systemfilerne.

/Chr

Fra : o&u

Dato : 18-10-02 15:16

On Fri, 18 Oct 2002 15:46:59 +0200, "Niels Bengaard"
<nibdk@hotmail.com> wrote:

> [...]
>noget med en dll fil den ikke kan finde og så stopper den. Når jeg sætter
>det gamle bundkort til virker det hele fint, nogen ideer?

Da nu ingen ud over Niels aner hvilket styresystem, der er tale om,
skal jeg liste et par muligheder:

1) windows 98 skal bare have kilde CD, så finder den ud af resten
2) windows xp vil ikke boote efter skift til et bundkort med et andet
chipset. Men man kan boote på dos (med diskette) og starte instal fra
directory i386 med winnt.exe (smartdrv skal loades). Første gang
repair tilbydes, vælger man det ikke, men anden gang der står repair
er lige efter F8 tryk, og så vælger man repair. Så overskrives
registry ikke, dvs. alle installerede programmer har man stadig.
3) kan ikke huske om man kan gøre det samme med win2k
4) linux: ved ikke.

NB: en frisk installation kører nok bedst. men jeg kører selv med det
3. chipset med min winxp installation, uden problemer.

mvh

John

Fra : Niels Bengaard

Dato : 18-10-02 16:55

> Da nu ingen ud over Niels aner hvilket styresystem, der er tale om,
> skal jeg liste et par muligheder:

Det er Win XP.

Niels