javascript : funktioner, this?
Fra : Kim Noer

Dato : 18-10-02 13:26

Davsen der..

Jeg har et lille eh forståelsesproblem med det her javascript halløj.

Lad os sige jeg har flg. tags:

Jeg har så en funktion:

function stuff() {
bgcolor = "cornflowerblue";
}

Det jeg mangler er at få fat i elementet, onmouserover eventen bliver
aktiveret på. Jeg er ikke sikker, men kan jeg få fat i det via
document[]? Kan jeg sende td-objektet til min stuff (via this)?

Nogen der har en god side der demonstrerer de forskellige muligheder for
at nå et bestemt element på side?

--
If 0 thinks it looks like O, then 0 got a problem right?

Fra : Stig Nygaard

Dato : 18-10-02 16:55

Hej Kim

Det smarteste må være:

function stuff(elm) {
elm.bgcolor = "cornflowerblue";
}

Bortset fra at jeg synes du burde bruge styles, men det er så en anden
historie... Men ingen grund til at bruge document.getelementById() eller
document.all[] og en id her, da this direkte peger på dit HTML-element.

Og åhjo, "cornflowerblue" er vist ikke et standardnavn for farver, så du
bør nok bruge hex-kode for at være sikker på at det virker i andre
browsere end IE.

--
Mvh. Stig
stig[at]rockland[dot]dk

Fra : Kim Noer

Dato : 19-10-02 15:20

Stig Nygaard wrote:

> Det smarteste må være:

Jeg har så lavet næsten det samme som dig, bare på TR'en. Og det gav intet
visuelt resultat overhovedet.

> [...]
> historie... Men ingen grund til at bruge document.getelementById()
> eller document.all[] og en id her, da this direkte peger på dit

Det er vi enige om, det er kun lige for at se hvordan this fungerer, og den
fungerer som forventet (i.flg. dit forslag).

--
I doubt, therefore I might be.