Opstart af program.
Fra : Lars Madsen

Dato : 18-10-02 13:09

Jeg har lavet et program i java, som lige nu køre i en terminal.
Er det ikke muligt at starte programmet under opstart/login af/på RH 8.0
--
Hilsen Lars Madsen

Fra : Heine Laursen

Dato : 18-10-02 14:02

Lars Madsen <larstmadsen@hotmail.com> wrote in

> Jeg har lavet et program i java, som lige nu køre i en terminal.
> Er det ikke muligt at starte programmet under opstart/login af/på RH 8.0

Du kan insætte det i filen /etc/init.d/rc.local

Heine Laursen

Fra : Lars Madsen

Dato : 18-10-02 14:43

Heine Laursen wrote:

> Lars Madsen <larstmadsen@hotmail.com> wrote in

> Du kan insætte det i filen /etc/init.d/rc.local
>
> --
> Mvh
> Heine Laursen

Filen findes ikke i forvejen så jeg aner ikke hvordan syntaksen skal se ud?

i en terminal starter jeg programmet når jeg står i mit /home/Lars ved at
skrive

cd /scanner
java scanner

Hvordan skal det se ud i /etc/init.d/rc.local?

--
Hilsen Lars Madsen

Fra : Heine Laursen

Dato : 19-10-02 21:11

> Filen findes ikke i forvejen så jeg aner ikke hvordan syntaksen skal
> se ud?

Hmm, så er den måske i nogen af /etc/rc.X dirne.

Heine Laursen

Fra : Lars Madsen

Dato : 21-10-02 12:39

Filen rc.local ligger under /etc/ men hvordan starter jeg mit java program
som ligger i et underbibliotek til mit home bibliotek
den godtager ikke jeg skriver
java /home/Lars/scanner/scanner

Hilsen Lars