Hvad skal jeg vælge???
Fra : John Doe

Dato : 18-10-02 12:03

Hej med jer

Jeg skal samle en ny computer til en kammerat, men kan ikke helt bestemme
mig.

Han vil have en P4 Northwood 2,4 GHz, en 17" sort fladskærm og 512 MB RAM.
Bundkortet havde jeg tænkt mig skulle være et ASUS med onboard LAN og noget
RAID controller.

Hvilken skærm skal jeg vælge? Den må koste ca 5000,-

Hvilket bundkort skal jeg vælge, og hvilken RAM skal jeg købe??

Mvh
John

Fra : Martin K

Dato : 18-10-02 12:12

John Doe wrote:
> Jeg skal samle en ny computer til en kammerat, men kan ikke helt
> bestemme mig.

Ok, så...

> Han vil have en P4 Northwood 2,4 GHz, en 17" sort fladskærm og 512 MB
> RAM. Bundkortet havde jeg tænkt mig skulle være et ASUS med onboard
> LAN og noget RAID controller.

Ok. P4S8X har jo det hele, men jeg har læst om en del fejl på det. Så er der
vel altid P4S533...

> Hvilket bundkort skal jeg vælge, og hvilken RAM skal jeg købe??

Jeg vil jo mene DDR-ram fra Kingston. Så ved man hvad man har!

--
Martin K

Fra : John Doe

Dato : 18-10-02 13:24

Martin K wrote:

> Ok, så...

> Ok. P4S8X har jo det hele, men jeg har læst om en del fejl på det. Så
> er der vel altid P4S533...

Jeg har kigget på P4S533-E/L/1394-ATX, er det godt?? Hvilken DDR RAM skal
jeg vælge? (jeg tænker her på hastigheden)

John

Fra : Martin K

Dato : 18-10-02 13:39

John Doe wrote:
> Jeg har kigget på P4S533-E/L/1394-ATX, er det godt?? Hvilken DDR RAM
> skal jeg vælge? (jeg tænker her på hastigheden)

Nu er jeg personligt mest til AMD, men jeg har da rodet lidt med
ovenstående. Det virker umiddelbart ok, men har også hørt at man til
Intel-baserede maskiner skal være et Intel-chipsæt. Aner ikke om det holder
i praksis. Men på mit arbejde, har vi een maskine med ovenstående bundkort,
og den rykker bare...

DDR333 dvs. PC2700 ville vel være det naturlige valg...

--
Martin K

Fra : Tinky Winky

Dato : 18-10-02 12:28

> [...]
>
> Han vil have en P4 Northwood 2,4 GHz, en 17" sort fladskærm og 512 MB RAM.
> Bundkortet havde jeg tænkt mig skulle være et ASUS med onboard LAN og

Hvorfor RAID? RAID 0 eller 1? Hvis han bare skal bruge meget diskplads, vil
2x80 GB eller 2x120GB på en normal IDE controller være fint.

> Hvilken skærm skal jeg vælge? Den må koste ca 5000,-

Se fx på Samsungs Porche designede TFT skærme.