Ændre tidsformatet fra 12h til 24h permane~
Fra : Carsten

Dato : 18-10-02 10:01

Hejsa

Jeg har et lille problem med at ændre tidsformatet permanent i clockappletten (RH 7.3 / Gnome Sawfish).
Hvis jeg ændrer den så , er den tilbage på 12h efter en reboot.

Jeg prøvede en dansk locale , men så bliver hele min linux jo fordansket.
Det kan jeg ikke klare.

Jeg buuger nu en EN_US.isoxxxx locale og er nu ganske tilfreds , men det iriaterer mig lidt at tiden er i 12h format.

Jeg har en linux hvor den er ændret , men kan ikke huske hvor jeg gjorde det så det var permanent.

Any hints

Carsten

Fra : frank damgaard

Dato : 18-10-02 10:36

Carsten <cafo.rmve@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]

> Jeg har en linux hvor den er ændret , men kan ikke huske hvor jeg gjorde det så det var permanent.

måske "man locale"

En del programmer ser på disse omgivelsesvariable (environment)
og LC_TIME kan så sættes til dansk, og de andre til engelsk.
Muligvis skal man så ikke sætte LANG, det afhænger af hvor
godt aplikationen har implementeret brugen af locale variable.

Jeg har i opsætning passende sted:
LC_COLLATE=POSIX
LC_MESSAGES=en_US
LC_CTYPE=da_DK
LC_TIME=da_DK
LC_NUMERIC=da_DK
LC_MONETARY=da_DK

Så får jeg engelske tekster og resten i dansk.
(tegnsæt/søgning, tid/dato, talformat,....)

Og nu skriver du jo slet ikke hvilken "clockapplet" du anvender
for måske manualsiden til denne også nævner hvordan
den kan konfigureres til 24h.

--
no signature :)

Fra : Heine Laursen

Dato : 18-10-02 14:04

Carsten <cafo.rmve@tdcadsl.dk> wrote in

> Any hints

Har du prøvet at højre clicke på applet og vælge properties

Heine Laursen

Fra : Carsten

Dato : 20-10-02 20:29

>Har du prøvet at højre clicke på applet og vælge properties

Virker fint , men kun indtil reboot.

Tror mere på at ændre locale.

Carsten