PC133 ram i et Soltek SL-75KAV mobo - Prob~
Fra : Claus Thulstrup Niel~

Dato : 18-10-02 11:04

hjælp/gode råd ønskes

Jeg har et af ovenstående mobo's, jeg har nu sat pc133 ram i kortet, men når
jeg sætter bios til at bruge 133 mhz på rammen så melder Windows at der er
fejl i nogle filer !!?

Og det er ligemeget hvad jeg gør
(selvfølgelig sætter jeg også switchene på mobo'et til 133 mhz, så det
passer overens med min 1700+ amd cpu).

Der må være en derude som kender til bundkortet, og som evt. har haft samme
problem - eller !?

På forhånd tak
Claus

Fra : Thomas

Dato : 18-10-02 10:32

Jeg har lidt i samme boldgade

Jeg har selv et Soltek 75 KAV. Jeg havde en Duron 800 monteren, og 384 mb
Ram, (256 mb kigston,64 mb, 64mb) Det kørte helt uden problemer , selvom
rammene stod til at køre 133 mhz, selvom cpuen kun skulle have 100mhz. Men
så købte jeg en XP1600+ og smed i. Der blev ikke ændret på rammenes
hastighed (så vidt jeg ved er 133 mhz vel 133 mhz!!!) men nu begyndte der
at komme blå skærm hele tiden, selv da jeg installerede windows...... Jeg
pillede herefter de 2 klodser på 64 mb ud, og herefter har der ikke været
nogen problemer overhovedet

Mvh

Thomas

Fra : Claus Thulstrup Niel~

Dato : 18-10-02 16:53

Nå jeg rev de 128 mb ud af mobo, og vupti - så kørte den med 133

Nu mangler jeg desværre bare have en større ramblok

Tusind tak Thomas

Claus

Fra : Mogens

Dato : 18-10-02 10:33

On Fri, 18 Oct 2002 11:04:10 +0100, "Claus Thulstrup Nielsen"
<ctn@REMOVEoncable.dk> wrote:

> [...]
>passer overens med min 1700+ amd cpu).
>
>Der må være en derude som kender til bundkortet, og som evt. har haft samme

Hvad er det for et mærke RAM ?
Er du sikker på at det er PC133 ?

Jeg har samme motherboard og havde i starten en
del problemer med PQI RAM. Da jeg skiftere til
Apacer forsvandt alle problemerne

mvh Mogens

Fra : Claus Thulstrup Niel~

Dato : 18-10-02 16:34

Det er en slags bambus ram, men det er helt sikker pc133, og der sidder en
256 + 128 stang i, jeg tror lige at jeg prøver at fjerne de 128 mb.

Claus

Fra : Cinnober

Dato : 18-10-02 20:38

> [...]
> Er du sikker på at det er PC133 ?
>
> Jeg har samme motherboard og havde i starten en
> del problemer med PQI RAM. Da jeg skiftere til

Jeg har til gengæld INGEN problemer med kombinationen af et SL75-KAV med
2*128 mb PQI PC133 ram.......Kunne måske være boardet der var
defekt....havde en makker som fik meddelsen Windows Beskyttelses
Fejl....Genstart Computeren og det fik han byttet til et nyt og nu er der
ingen problemer......

Fra : SA

Dato : 18-10-02 12:39

Nu har du vel checket, at du har den seneste BIOS og den "korrekte" PCB
version?

/SA