Tiscali _kan_ sørme levere...
Fra : "-

Dato : 18-10-02 09:54

Yup, så er jeg på DSL !!!

Sikkert ingen der er interesseret, men her er hele forløbet, i meget grove
træk ... (skal jo passe på "vægten" *s*)...

Jeg fik besked om muligheden for delt kobber sidst i juli. Den 2. august
sendte jeg anmodning til TDC om at overtage min Orange linie (TDC er et
krav...). Med 30 dages opsigelse overstået, bestilte jeg DSL den 30.
august. Den 4. september fik jeg besked fra Tiscali om at de havde bestilt
kobbercheck. Den 26. september fik jeg mail om at TDC kom forbi den 16.
oktober. Den 28. september fik jeg brev med password og deslige, men
stadig intet hardware ... der gik en uge, stadig intet ... sendte mail,
både "manuelt" og gennem siten. Fik et autosvar, og intet andet...

Det blev den 15. oktober, stadig intet hardware ... nå, men det kan jo nå
at komme imorgen (selvom TDC sagde "mellem 7.30 og 12")...
Det blev den 16. oktober, TDC-teknikeren kom, flinker fyr btw ... jeg blev
godt nok overrasket over at han vidste jeg skulle have Tiscali ... da
turen så kom til skillefilteret, måtte jeg jo melde pas, for det havde jeg
jo ikke modtaget endnu ... så efter endt TDC besøg ringede jeg til Tiscali
.... efter kun 45 minutter i kø fik jeg en meget sød pige i røret ... som
kunne fortælle mig at modemet var bestilt, men ikke sendt endnu ... og at
der generelt var leveringsproblemer med hardwaren ... men da jeg nu havde
fået DSL linien, ville hun give besked videre til lageret om at de skulle
hardwaren samme dag ...

Dags dato, 18. oktober ... lidt over 9 kom posten ... bingo, hardware
leveret ... efter 10 minutters roden med kabler var det hele forbundet ...
ind i BIOS og tænd for USB (har _aldrig_ brugt USB før!) ... lamperne i
modemet lyste svagt ... fint nok, strøm på. 30 minutter senere, "ADSL
udstyr" aktiveret ... fint nok, hvorfor kan jeg så ikke se andet end
Tiscali ???

Pointe: Kører man Windows XP skal man lige tage Tiscali's vejledninger for
USB modemet med et grand salt. For det første er installationsprogrammet
på CD'en temmelig ubrugeligt, til at starte med ihvertfald. Der er nemlig
intet der kan se modemet før XP selv har installeret det. Så er der
aktiveringen. Vejledningen siger at modemet vil lukke og tænde for
forbindelsen igen. Det passer så ikke ... sikkert noget med XP, men jeg
var ihvertfald nødt til at gøre det manuelt ... men så virkede det også

Nu mangler jeg bare at finde ud af hvorfor softwaren siger 192 K op, 2048
K ned ... når det jeg rent faktisk har er 256 K ned, 128 K op ...
dl-testen før genstart af modemet sagde 219 K i snit... efter genstart 215
K ... det er stadig ca. 85% ... det er vist meget normalt ... eller hva'?

Rene
--
Rene Brehmer
System developer in the making...

This message was written on 100% recycled spam.

My website: http://www.geocities.com/cerberus_hotdog
Babes and computer & internet references...

Fra : Rudi Stegen

Dato : 18-10-02 14:52

Hej -<[ Rene Brehmer ]>-, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> 256 K ned, 128 K op ... dl-testen før genstart af modemet sagde
> 219 K i snit... efter genstart 215 K ... det er stadig ca. 85% ...
> det er vist meget normalt ... eller hva'?

Der går en vis del til overhead. Dette varierer alt efter, hvad man
præcis laver, men som tommelfingerregel er 15% ikke skudt helt ved
siden af. (Og så er der forudsat en fin forbindelse inkl. både en selv
og destinationen, da fx sløve/overbelastede servere selvfølgelig
bevirker sløvt download).

--
Hygge fra Århus - Rudi