Deling af scanner?
Fra : Søren Falkenberg Joh~

Dato : 18-10-02 09:05

Er der nogen der ved om det er muligt at dele en scanner over netværket -
altså ved at installere den lokalt på den ene pc, og så installere drivere
på den anden pc, men angive porten som værende på den første pc???

Det er en Agfa SnapScan 1212 USB.

Søren Falkenberg Johansen

Idé-Sign - Skilte & Solfilm
Strandvejen 52
5240 Odense NØ

Tlf. 63 10 50 58 Fax 63 10 50 78

Websites www.ide-sign.dk / www.3M-solfilm.dk

E-mail: info@ide-sign.dk

Fra : Kim Jensen

Dato : 18-10-02 09:15

> [...]
> altså ved at installere den lokalt på den ene pc, og så installere drivere
> på den anden pc, men angive porten som værende på den første pc???

Ved ikke med Agfa, men nogle Epson-scannere kan. Det foregår med en speciel
TWAIN-kompatibel software og er svjh kun til SCSI- og evt.
FireWire-scannere.

mvh
Kim Jensen

Fra : Kasper Carøe Olsen

Dato : 18-10-02 10:18

Hej Søren,

Det er kun visse scannere der har den funktionalitet du efterspørger. Kim
fortæller at Epson har sådanne modeller - jeg kender til HP som i deres
7400-serie har medfølgende LAN-software som kan benyttes.

Jeg kan derimod afkræfte at det kun er ved SCSI der kan deles - det kan det
også hvis man connecter med USB.

Mange hilsner,

/Kasper

Fra : G123456

Dato : 18-10-02 21:33

"Kasper Carøe Olsen" <kasper@doek.fjernmig.dk> wrote in message
> [...]
> 7400-serie har medfølgende LAN-software som kan benyttes.
>
> Jeg kan derimod afkræfte at det kun er ved SCSI der kan deles - det kan

Det virker også på ældre modeller af HP´s, men er ikke supporteret.
Efter som driveren benytter TWAIN standarden, skulle det undre mig om ikke
andre produkter kunne benytte driveren.

Bits & Bytes
Peter

Fra : Kasper Carøe Olsen

Dato : 23-10-02 04:41

JA - det kunne være interessant med en generisk driver til håndtering af
dette - uanset scannerfabrikat og type.

Mvh,

/Kasper